Menuالكتاب
alkitab.com
Hadatha. . . .fi Falsafa Richard Rorty الحداثة وما بعد الحداثة في فلسفة ريتشارد رورتي
By: Jadida, MuhammadShare

Language: Arabic

Softcover

Modernity and post-modernism in the philosophy of Richard Rorty. A book on American pragmatism, the new thinking away from the formal political power, focusing on the philosophy specifically of well-known and respected contemporary American philosopher Richard Rorty (1931-2007).

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Jadida, Muhammad
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 480 pp
Publisher:Arab Scientific Publishers, Beirut
Dimensions:17 x 24 cm
ISBN-13:9789953874838
Topic:Philosophy - Political

وصف المنتج

هذا الكتاب المتميز قد تعمق فعلاً في الموقف الفلسفي الذي تفرد به رورتي في خضم النقاشات والحوارات الفلسفية التي كانت سائدة في بلاده وفي أوروبا. فسلط الأضواء على حركية النقد التي استهدفت الحداثة وما بعد الحداثة في الآن داخل تلك المقولات الفلسفية متوجهاً تارة نحو الأنوار باحثاً عن جدواها حاضراً وإلى فلسفة ليوطار وما أنتجته من معطيات على الصعيد الأدبي والفكري تارة أخرى. فقد كان نيتشه، فيلسوف النقد والتهدم، هو الذي دشن حركية انهيار ركائز الفكر الحديث وهو الأول الذي أظهر تلاشي الروح الحديثة حسب الفيلسوف رورتي. وملاحظة جديدي أن رورتي يعتبر ما بعد الحداثة هي ما بعد نيتشه ذكية جداً وفي محلها لأن الفكر الفلسفي قد تحرر من سجن الذات وغطرسة الحقيقة المطلقة مع نيتشه. وقد شدد على ذلك هذا الكتاب وبين أن الذاتية المركزية قد انهارت وأن المثالية قد وصلت إلى مأزق وأن البراغماتية الجديدة هي الوحيدة التي تستطيع معالجة التنوع في عمله اليومي وهي التي يمكنها أن تؤكد على وحدة فعلية للإنسان'.

More Information

An intellectual whose often deeply unconventional approach to mainstream philosophic thought brought him wide public recognition as one of the leading thinkers of his era,.. Richard Rorty championed the application of philosophy beyond academic corridors and hoped to influence public discussions of democracy and liberalism.' - Washington Post


Richard Rorty / Richard Rorti



Hadatha. . . .fi Falsafa Richard Rorty الحداثة وما بعد الحداثة في فلسفة ريتشارد رورتي
US$18.50

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100