CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Wasatiyah fi al-Qur'an al-Karim الوسطية في القرآن الكريم
By: Sallabi, Dr. Ali Mohammad الدكتور علي محمد الصلابيShare

Language: Arabic

Hardcover

إن من نعمة الله على هذه الأمة وتشريفه لها أن جعلها أمة وسطاً خياراً عدولاً فقال في كتابه العزيز « وكذلك جَعَلنـاكم أمَّـةً وسطاً » .

فهي خير الأمم التي أخرجت للناس ، واصطفى لها رسولاً من خيارها وأوسطها نسباً ومكانةً فبعثه فيها نبياً، وأنزل عليها أشرف كتبه وجعله مهيمناً على الكتب قبله . ولكن بعد انتقال الرسول عليه الصلاة والسلام إلى جوار ربـّه ، ومُضي عهد الخلافة الراشدة ، بدأ في عهد أمير المؤمنين علي بن أبي طالب ظهور التفـرّق والاختلاف وتوالى ظهور البدع وتكـوّنتَ الفرق . وتوارثت الأجيال كثيراً من الانحرافات العقدية والسلوكية . وابتعدت عن منهج الاعتدال والتوسط الذي رسمه القرآن الكريم . والمتدبّر في الواقع الذي تعيشه الأمة اليوم يرى فرقاً شاسعاً في أهدافها واختلافاً في منطلقاتها وغاياتها ، يرى الإفراط والتفريط ، والغلو والجفاء ، والإسراف والتقتير.

ووسط هذا الواقع المؤلم والاضطراب المهلك تشتد الحاجة إلى إرشاد الأمة إلى الصراط المستقيم والمنهج الوسط القويم لإنقاذها من كبوتها ، وتذكير الدعاة والمصلحين بالمنهج الحق والطريق البيّن الواضح . ولقد تأمل الكاتب طويلاً قضيّـة الغلو والجفاء والإفراط والتفريط ، فأيقن أن الأمة بأمس الحاجة إلى منهج الوسطيّة مُنقذاً لها من هذا الانحراف الذي جلب عليها الرزايا والمصائب والنكبات . ووجد أن القرآن الكريم قد رسم لنا هذا المنهج في جميع جوانبه أصولاً وفروعاً وعقيدة وعبادة وخلقاً وسلوكاً وتصوراً وعملاً . فكان هذا الإصدارليبيِّـن للقارئ تقرير القرآن لمنهج الوسطيّة.


«Moderation in the Holy Qur'an», a thematic interpretation of the Qur'an by Dr. Ali Muhammad al-Sallabi. The author looks at the evidences in the Qur'an that Allah established Islam as a middle, fair and just nation. From Surah al-Baqarah 1:143 «Thus have We made of you an Ummah [nation] justly balanced» (Yusuf Ali). The Messenger, chosen from the best, was of middle lineage and position, and following him were the Rightly Guided. But many deviations have form over generations moving away from the approach of moderation and mediation drawn by the Holy Qur'an. In the midst of this painful reality there is an urgent need to guide the nation to the straight path and the moddle path. The author pondered the issue of exaggeration estrangement, excessiveness and negligence, and found that the Noble Qur'an has drawn the approach of moderation for us in all aspects, principles, belief, worship, manners, behaviour, conception and action. This work is to show the reader the Qur'an's determination of moderation.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Sallabi, Dr. Ali Mohammad الدكتور علي محمد الصلابي
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 536 pp
Publisher:Dar al-Marefah, Beirut, 2012
Dimensions:17.5 x 24.5 cm
ISBN:9953446792
ISBN-13:9789953446790
Topic:Qur'an - Thematic Interpretation - Moderation

Wasatiyah fi al-Qur'an al-Karim  الوسطية في القرآن الكريم
US$25.00

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100