CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
La'ib al-Shitranj (Markaz) لاعب الشطرنج
By: Zweig, Stefan (1881-1942) ستيفان زفايغShare

Language: Arabic

Softcover

كتبَ ستيفان زفايغ رواية "لاعب الشطرنج" أشهراً فقط قبل رحيله، ونُشرت سنة بعد انتحاره، حيث تُعتبر اليوم بمثابة الوصية من ضمن أعماله.
نلتقي فيها بشخصيتَين يصلُ التضاد بينهما ما يصله بين المربّعات البيضاء والسوداء في رقعة الشطرنج. إنّهما بطل العالم في هذه اللعبة، الرجل الممقوت والجلف والمغرور، لكن ذو التكتيك الخطير، والسيّد ب، الأرستقراطي المتواضع والأنيق الذي طالما لعب الشطرنج ذهنياً عندما كان مُعتقلاً أثناء احتلال النازيين للنمسا. ويُجسِّد هذا التحدي بين اللاعبَين الصراعَ الذي كان يدور على الساحة العالمية آنذاك، والذي كان ستيفان زفايغ أحد ضحاياه.
في هذه الرواية الرائعة يبرعُ ستيفان زفايغ مرة أخرى في تحليل النفس البشرية بدقّة ومهارة، وفي "تحليل المرحلة الجميلة والعظيمة التي نحياها اليوم"، على حدّ قول إحدى شخصيات الرواية.

Translated to Arabic, the novel 'Chess Story' (in the original German 'Schachnovelle'), by Austrian author Stefan Zweig, first published in 1941, just before the author's death by suicide. 'Travelers by ship from New York to Buenos Aires find that on board with them is the world champion of chess, an arrogant and unfriendly man. They come together to try their skills against him and are soundly defeated. Then a mysterious passenger steps forward to advise them and their fortunes change. How he came to possess his extraordinary grasp of the game of chess and at what cost lie at the heart of Zweig's story.'

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Zweig, Stefan (1881-1942) ستيفان زفايغ
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 109 pp
Publisher:Markaz al-Thaqafi al-Arabi, Beirut, 2018
Dimensions:14 x 21 cm
ISBN-13:9789953688824
Topic:Selected Translation - Novel - Austria

La'ib al-Shitranj (Markaz)  لاعب الشطرنج
US$9.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100