Menualkitab.com
الكتاب
 

Shahrazad Laysat Maghribiya شهرزاد ليست مغربية

By: Mernissi, Fatima (1940-2015) فاطمة المرنيسي

Share

Language: Arabic

Softcover

آن الأوان للبدء بتحليل ما يسحرنا ويجعلنا نحلم. من خلال هذا الطرح تنطلق الباحثة فاطمة المرنيسي في رحلة فكرية استقصائية للبحث في عالم المجتمعات المغربي لرصد موقع المرأة المغربية وتحولات فعاليتها والنظرة إليها على الصعيدين الفكري والاجتماعي خلال فترات زمنية متعاقبة في محاولة ومن وحي شهرزاد، لفت نظر المجتمع المغربي والمرأة فيه بصورة خاصة، إلى وجوب لعب ورقة العصر؛ أي عدم فقدان دقيقة واحدة في التحسر على كل ما يملكه هذا المجتمع (لا نملك التكنولوجيا التي ينبغي، ليس لدينا المناخ المناسب أو العملة المناسبة...) على العكس، يجب استثمار هذه الدقيقة الثمينة في تصور كيفية تغيير التوزيعة، يمكن انتزاع المعرفة التكنولوجية: الإجازة، التدريب، البرنامج التلفزيوني الناجح، المقال في الصحيفة، الاستماع خبير... وليس بالضرورة من خلال القضاء على الشريك وإنما لمجرد اللعب بمهارة خصوصاً عندما تكون اللعبة هي الحياة ببساطة. (Goodreads)

Translated to Arabic, Shahrazad n’est pas marocaine (1988, Scheherazade is not a Moroccan) by Moroccan feminist writer and sociologist Fatema Mernissi (1940 - 2015). Mernissi reveals her unique experiences as a liberated, independent Moroccan woman faced with the peculiarities and unexpected encroachments of Western culture...

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 200 pp
Publisher: Markaz al-Thaqafi al-Arabi, Beirut, 2010
Product Dimensions: 14 x 20 cm
ISBN-13: 9789954001035
Topic: Women - Social Conditions - Morocco

From the Engish Edition:

Mernissi reveals her unique experiences as a liberated, independent Moroccan woman faced with the peculiarities and unexpected encroachments of Western culture. Her often surprising discoveries about the conditions of and attitudes toward women around the world -- and the exquisitely embroidered amalgam of clear-eyed autobiography and dazzling meta-fiction by which she relates those assorted discoveries -- add up to a deliciously wry, engagingly cosmopolitan, and deeply penetrating narrative.

US$12.00
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies