Menuالكتاب
alkitab.com

Muslim al-Saghir: Al-Nadafa fi al-Islam النظافة في الأسلأم

By: Matraji, Mahmud محمود مطرجيShare

Language: Arabic

Softcover

المسلم الصغير: سلسلة قصصية دينية، تعنى بتقريب الدين الإسلامي للطفل، وذلك من خلال سردها لمجموعة من القصص المستوحاة من يوميات الإنسان الاجتماعية والعائلة، وهي تتخذ من الآيات القرآنية الشريفة والأحاديث النبوية والقصص التراثية مادة في شرح المعلومة التي تعرض لها، أما أسلوبها فيعتمد على الحوارات البسيطة والهادفة التي تجري على لسان الجدة التي هي مصدر المعلومات والأطفال الذين يطلبون من الجدة أن تشرح لهم ما يريدون معرفته من المعلومات والأحداث الصغيرة. والنظافة في الإسلام هو موضوع هذه القصة التي بين يدي القارئ وفيها شرح موسع لمفهوم النظافة في الإسلام، وللأسس والآداب التي يجب على الفرد كبيراً كان أو صغيراً أن يقوم بها للمحافظة على نظافة جسده وثيابه والمكان الذي يقيم فيه وكذلك طعامه، كما وتقدم هذه القصة بعض الأسئلة التي تدور حول فهم الحكاية هذا إلى جانب عرضها لبعض المعلومات الدينية العامة التي تدور حول موضوع القصة.

Cleanliness in Islam' . With an extensive explanation of the concept of cleanliness in Islam, and the foundations and ethics that the individual should practice to maintain the cleanliness of his body and clothes and home as well as food, additionally presents some general religious information about the subject.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Matraji, Mahmud محمود مطرجي
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 24 pp
Publisher:Asala Publishers, Beirut,
Dimensions:20.5 x 27.5 cm
Topic:Children - Islam - Ages 9-12
US$6.95
  Sale Price: US$5.56
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100