Menualkitab.com
الكتاب
 

Mughni al-Labib مغني اللبيب عن كتب الاعاريب

By: Ibn Hisham al-Ansari (708/1309 - 761/1360) جمال الدين بن هشام الأنصاري / Ed: Abd al-Hamid, Muhammad
Share

Language: Arabic

Hardcover

من المصنفات النحوية الرائدة، ذات الشهرة الكبرى بين العلماء، والباحثين، وطلاب العلم، عالج فيه المؤلف كثيراً من المسائل النحوية بروح العالم، والمنهجية الدقيقة، مع دقة العبارة، وعمقها، فهو عمدة في بابه، ورأسٌ في محرابه. والشواهد فيه من أدق الشواهد، وأعلاها مرتبة، مع التعليل، والشرح، وبيان المراد والمبتغى؛ ليكون الكتاب دليلاً للمتعلمين، يأخذ بأيديهم إلى رحاب القواعد النحوية بتؤدة، ووفق مراحل يقود بعضها رقاب بعضاً. والمصنِّف غنيٌّ عن الترجمة، لذيوع صيته، واشتهار اسمه، وسموّ مكانته بين العلماء، فاجتمع العلم الغزير، مع صواب المنهج، وحُسْن التعليل، والأدلة القاطعة، فكانت الفائدة أكثر جلاء، وأبعد غوراً.

Contains the complete Mughni al-Labib of Ibn Hisham with editing by al-Hamid. 2 volumes combined in one binding. Among the most famous grammatical works of scholars, researchers, and students of science, the author dealt with many grammatical issues with meticulous methodology.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 766 pp (2 vol in 1 book)
Publisher:Dar ibn Kathir, Beirut, 2015
Dimensions:17 x 24 cm
ISBN-13:9786144150092
Topic:Early Work - Arabic Language - Syntax - Rhetoric - Grammar
US$35.00
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries