Menuالكتاب
alkitab.com
Hatab Sarayifu حطب سراييفو
By: Khatibi, Sa'id سعيد خطيبيShare

Language: Arabic

Softcover

سعيد خطيبي : لقد كنت دائمًا مسكونًا بالحرب، التي عشتها صغيرًا في الجزائر، وفقدت فيها بعضًا من أهلي ومعارفي، ولكن ليس الاهتمام بالحرب في بشاعتها أو ماذا دار فيها، بل أهتم بحيوات النّاس العاديين في الحرب، كيف يعيشون وكيف يفكّرون، حيوات الضّحايا المفترضين للحرب، الذين نجوا منها. بالمقابل، أشعر بحزن دفين كوننا تأخّرنا في الكتابة وفي الوصول إلى هذه المنطقة، المكتظّة بتاريخ متفجّر لا يختلف عن تاريخنا. فبالتّقدّم في الكتابة، كنت أتوقّف، كعداء يسترجع أنفاسه، أحيانًا وأنا تحت مفاجأة التّشابهات الكبيرة في التّاريخ السوسيو– ثقافي بين البوسنة والهرسك والجزائر

'Firewood of Sarajevo', a novel by the Algerian novelist, journalist, and observer, Sa'id Khatibi. Shortlisted for the IPAF (Arabic Booker) 2020 prize. In Firewood of Sarajevo, Said Khatibi compares and contrasts the sad destinies of two countries. At one time tied by bonds of friendship and ideology, both have become embroiled in futile civil wars, descending into hell and reaching a state where pain is the only common denominator uniting people. In Algeria, as in Bosnia Herzegovina, the twentieth century had a bloody end, as people were torn apart by issues of religion and ethnicity. The novel’s protagonists, Salim and Ivana, have in common the fact that they have both fled destructive war and hatred in their countries, and gone to build a new life in Slovenia. Through them, the ugliness of conflict between brothers belonging to the same land is exposed, now brothers only in pain. Even in exile, the smell of war lingers in their nostrils and its effects are felt in their everyday lives.

IPAF 2020 shortlist (Arab Booker)

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Khatibi, Sa'id سعيد خطيبي
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 327 pp
Publisher:Difaf Publishing, Beirut, 2019
Dimensions:14.5 x 21.5 cm
ISBN-13:9786140216891
Topic:Arabic Fiction - Effects of War - Algeria

وصف المنتج

About the Author:سعيد خطيبيسعيد خطيبي كاتب وصحافي جزائري، من مواليد 29 ديسمبر1984. عمل في جريدة الجزائر نيوز حيث ساهم لمدة سنتين في تحرير الملحق الثقافي "الأثر" ثم انتقل إلى جريدة الخبر. درس في الجزائر، وفرنسا. يكتب باللغتين العربية والفرنسية، وعام 2012 حصل على جائزة الصحافة العربية. اشتهر خصوصا بتغطية مناطق النزاعات في أفريقيا وأوروبا الشرقية.من أشهر مؤلفاته "بعيدا عن نجمة" 2009م، "أعراس النار: قصة الراي" 2010م، والذي يعتبر أول كتاب توثيقي حول موسيقى الراي. كما نشر في كتاب "عبرت المساء حافياً" حوارات مع أشهر الكتاب الفرانكفونيون. عام 2013، أصدر روايته الأولى كتاب الخطايا، التي نالت صدى نقدياً واسعاً في الجزائر والعالم العربيعام 2015، صدر له كتاب «جنائن الشّرق الملتهبة»، حاصل على جائزة ابن بطوطة للرحلة المعاصرة. عمل سكرتير تحرير مجلة الدوحة الثقافية، واستقال منها عام 2016، كما أسّس موقع نفحة الّثقافي (Goodreads)

Hatab Sarayifu  حطب سراييفو
US$16.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100