CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Family Ties (Ar) ‫روابط عائلية‬
By: Steel, DanielleShare

Language: Arabic

Softcover

انطلاقاً من عنوان هذه الرواية 'روابط عائلية ' Family Ties للروائية الأميركية دانيال ستيل؛ يلفتنا حجم القيم الأخلاقية في الرواية، فكان الأجمل أن نطلق عليها 'حب بلا حدود'. هكذا تبدو بطلة دانيال ستيل هذه المرة أنموذجاً للمرأة التي تكون على قدر كبير من المثالية والتضحية من أجل الغير. كانت آني فيرغوسون مهندسة معمارية شابة ولامعة تعيش في مانهاتن. وهي موهوبة، وجميلة. بدأت للتو وظيفتها الأولى، ولديها شقة جديدة وصديق جديد، وكان العالم بين يديها، إلى أن تلقت اتصالاً هاتفيّاً بدَّل حياتها إلى الأبد. بين ليلة وضحاها، أصبحت أمّا لأولاد أختها الثلاثة الأيتام، وأقسمت على تنفيذ وعدٍ لم تندم عليه قطّ، حتى لو عنى ذلك وضع حياتها الخاصة على الرف إلى ما لانهاية.

Translated to Arabic, 'Family Ties' (2010), a novel by best selling author Danielle Steel. From Manhattan to Paris and all the way to Tehran, Danielle Steel weaves a powerfully compelling story that reminds us how challenging and unpredictable life can be—and how the bonds of family hold us together.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Steel, Danielle
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 280 pp
Publisher:ASP, Beirut, 2011 Arabic Edition c. 2010
Dimensions:14.5 x 21.5 cm
ISBN-13:9786140103672
Topic:Translated American Fiction - Family Drama

وصف المنتج

الآن، في عمر الثانية والأربعين، بدت مستقلة أكثر من أي وقت مضى، مع مهنة رائعة وعائلة تعني بها. تشعر آني بالارتياح لكونها عازبة ولأنها بقيت هكذا. يبدو وكأنها لا تملك الوقت لأي شيء آخر. بعد أن أصبح أولاد أختها الآن شباباً، ويواجهون التحديات في حيواتهم، تعبر آني مرحلة صعبة، وهي في حيرة بين تقديم المساعدة لهم والتخلي عنهم، وتجد نفسها فجأة في منزل فارغ. فالبنت الكبرى، ليز البالغة من العمر ثمانية وعشرين عاماً محررة تعمل بكدّ كبير في وظيفة مهمة في مجلة فوغ، ولم تسمح لأي رجل بالاقتراب منها كفاية كي لا يؤذيها. تيد، في الرابعة والعشرين من عمره. وهو طالب في كلية الحقوق، جدي ويعمل بكد، ومفتون بامرأة أكبر منه سناً وأكثر منه خبرة ولديها ولدان، تأخذه أبعد بكثير مما يريد. والصغيرة كايت، ابنة الواحد والعشرين عاماً، عفوية، فنانة، متمردة. وهي طالبة فنون على وشك اتخاذ خيار سيقودها إلى عالم مختلف تماماً ليست مستعدة له أبداً وإنما هي مصممة على المضي فيه. وفي وقت غير متوقع البتة، يغير لقاء يحصل صدفة حياة آني مجدداً، ويأخذها في اتجاه غير متوقع على الإطلاق. من مانهاتن إلى باريس ووصولاً إلى طهران، روابط عائلية هي رواية تذكّرنا كم أن الحياة مليئة بالتحديات والمفاجآت، وأن الروابط العائلية القوية تبقى الأقوى على الإطلاق. ومعها تبدو الحياة أجمل عندما نحب الآخرين ويحبوننا...

More Information

Description from the English Edition
Annie Ferguson was a bright young Manhattan architect with a limitless future—until a single phone call changed the course of her life forever. Overnight, she became the mother to her sister’s three orphaned children, keeping a promise she never regretted making, even if it meant putting her own life indefinitely on hold.

Now, at forty-two, still happily single with a satisfying career and a family that means everything to her, Annie is suddenly facing an empty nest. With her nephew and nieces now grown and confronting challenges of their own, she must navigate a parent’s difficult passage between helping and letting go. The eldest, twenty-eight-year-old Liz, an overworked editor in a high-powered job at Vogue, has never allowed any man to come close enough to hurt her. Ted, at twenty-four a serious law student, is captivated by a much older woman with children, who is leading him much further than he wants to go. And the impulsive youngest, twenty-one-year old Katie, is an art student about to make a choice that will lead her to a world she is in no way prepared for but determined to embrace.

Then, when least expected, a chance encounter changes Annie’s life again in the most surprising direction of all.


Family Ties (Ar)  ‫روابط عائلية‬
US$14.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100