Menuالكتاب
alkitab.com
Ila Ibnati: al-Dalil Ila Hayat Zawjiyah Matfahamah الى ابنتي: الدليل الى حياة زوجية متفاهمة
By: Madi, Abd al-Muhsen Abd Allah عبدالمحسن عبدالله الماضيShare

Language: Arabic

Softcover

هذا الكتاب هو من كتب (الاتصال) وليس من كتب (الأسرة) .. وهو محاولة لشرح الفروقات الطبيعية والنفسية والعقلية بين الذكر والأنثى.. ومحاولة لتفسير ما يجب أن تعرفه الأنثى عن الذكر.. ولماذا يتصرف بطريقة مختلفة عنها .. وكيف تتعامل معه.. وتحد من انفعالاته.. وتواجه تقلب مزاجه أو عصبيته أو كسله أو انحرافه. هذا الكتاب وإن كان موجهاً (إلى ابنتي) إلا أنه موجه إلى كل المقبلين على الزواج ..فمن أبرز أسباب المشاكل في الحياة الزوجية سوء الفهم بين الإناث والذكور .. ومع أن هذه حقيقة أزلية إلا أنه لم يتم التصدي لحلها. وإذا كان الخطاب موجهاً في هذا الكتاب إلى البنات خاصة إلا إنه أيضاً موجه إلى الشباب.. بل وموجه أيضا إلى كل زوج وزوجة في أي مرحلة عمرية.

'To My Daughter: A Gude to Understanding Marital Life', by Abd al-Muhsen Abd Allah al-Madi. Although addressed (to my daughter), it is for all planning to get married or already married. It looks at the most prominent caused of problems in marriage - the misunderstanding between males and females. Although the letter is addressed to girls in particular, it is also addressed to young people and also to each husband and wife at any age. In showing the male perspective this work will hopefully lead to better all-around understanding.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Madi, Abd al-Muhsen Abd Allah عبدالمحسن عبدالله الماضي
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 145 pp
Publisher:Madarek Publishing House, Riyadh, 2018
Dimensions:14.5 x 21.5 cm
ISBN-13:9786030230846
Topic:Understanding in Marriage
US$13.95
  Sale Price: US$10.95
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100