CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Luisito لويزيتو
By: Tamaro, Susanna (1957-) سوزانا تاماروShare

Language: Arabic

Softcover with flaps

لويزيتو كان ابنًا غير متوقع على الإطلاق، خطر على ذهني في صباح أحد الأيام الصيفية بينما أنا على وشك الذهاب في إجازة مع حفيداتي. تلك هي النعم العظيمة للإبداع.

Translated to Arabic, ''Luisito - Una storia d'amore' (A Love Story, 2008) by award winning Italian novelist Susanna Tamaro (1957-). If life is a fairy tale, it deserves a happy ending. Anselma is a retired teacher, a lonely, elderly widow whose self esteem has been battered by both her husband and her estranged the children. But her life is dramatically changed one sultry summer evening when she finds an abandoned parrot next to a dumpster, and impulsively decides to take it home. While Anzelma cares for the parrot, she is nurtured by that relationship. The ice around her heart melts, and memories resurface: a lost friend from adolescence, the disillusionment of marriage, her love of teaching and the abrupt ending of her teaching career. Thanks to the parrot Luisito, Anselma reclaims her will to live. But her enthusiasm is short-lived when a malicious neighbor tries to sabotage her happiness.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Tamaro, Susanna (1957-) سوزانا تامارو
Language:Arabic
Format:Softcover with flaps
Pages: 116 pp
Publisher:Madarek Publishing House, Riyadh, 2019
Dimensions:14.5 x 21.5 cm
ISBN-13:9786144297995
Topic:Selected Translation - Novel - Love - Italy

وصف المنتج

لويزيتو كان ابنًا غير متوقع على الإطلاق، خطر على ذهني في صباح أحد الأيام الصيفية بينما أنا على وشك الذهاب في إجازة مع حفيداتي. تلك هي النعم العظيمة للإبداع.

إنها قصة تدور حول مفاجآت الحياة وحول القوة المنقِذة لعلاقات الصداقة. منذ سنوات سابقة كنت قد قرأت مقالًا صدمني كثيرًا. صودر ببغاء من زوجين مُسِنَّين، كان يعيش معهما منذ أكثر من ثلاثين عامًا. في الحقبة التي كانا قد تلقياه فيها هديةً، في الواقع، لم تكُن هناك قوانين تتطلب وجود ما يثبت مصدره من خلال شهادات معينة، ومِن ثَمَّ كانت النتيجة أن وجوده أصبح مخالفًا للقوانين. في فترة وجيزة، فقد الببغاء المسكين كل ريشه، نظرًا إلى فصله بعد أعوام طويلة عن رفيقيه المحبوبين، وحبسه في محمية طبيعية، ثم تُرك ليموت كمدًا. بعد ذلك ببضعة أشهر، وبسبب الحزن نفسه، مات أيضًا صاحباه. حقيقي أن علينا احترام كل القوانين، ولكن لا بد أن يكون هناك بعض من التمييز في تطبيقها. كان يمكن أن يطلبوا منهما دفع الغرامة، وأن يسمحوا لهما بأن يسويا وضعهما القانوني. ولكن ما حدث هو العكس. طُبِّقت الأوامر بلا رؤية، وبعنف، ولم يهتم أحد بأن تنفيذ هذا الحكم سيؤدي إلى حالة من اليأس الأكيد. في روايتي القصيرة -لحسن الحظ- ستنتهي قصتي نهاية سعيدة، وسيتخطى الحب بين أنسيلما، المعلمة العجوز المُحالة إلى المعاش، وببغائها لويزيتو كل الصعاب، وسينتصر على كل جفاء قانوني.

إنها قصة أحبها كثيرًا، وتُشعرني دائمًا بالراحة لأنها مليئة بالحنان والسخرية. سنضحك ونتأثر وسيلمسنا السلوك الفوضوي غير المتوقع للببغاء الذي سينقذ المعلمة العجوز من شيخوخة قاسية ووحيدة.

سوزانا تامارو، نوفمبر 2012

Luisito لويزيتو
US$13.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100