CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Fann al-Tafawud فن التفاوض
By: Wheeler, Michael مايكل ويلرShare

Language: Arabic

Hardcover with Dustcover

فن التفاوض كيف ترتجل الاتفاق في عالم فوضوي

أنه مدير لإحدى شركات الاستثمار الخاصة، اشترى جاي شيلدون شركة تليفزيونية صغيرة من ذوات الاشتراك السلكي في الغرب الأوسط منذ سنوات مضت. وكان لا يعرف كثيرًا عن هذه الصناعة، ولكن بدا سعرها - ٨ ملايين دولار - مغريا، وأن هذه الصفقة يمكن أن تسمح له باختبار الأمر. وسرعان ما فهم جاي وشركاؤه الأمر وجعلوه تجارتهم الرائجة. فبعد عام واحد، أرادوا التوسع من خلال الحصول على الأنظمة المجاورة. وبعد تمحيص الأرقام، حسبوا أنهم يستطيعون دفع ١١ مليون دولار - وربما ١٢ مليون دولار على أقصى تقدير - ليقوموا بشراء شركة تليفزيونية أخرى في مدينة مجاورة....

Translated to Arabic, 'The art of negotiation : how to improvise agreement in a chaotic world' by Michael Wheeler. 'Michael Wheeler has written a new business classic. He presents powerful negotiation strategies and techniques for managers in any industry.' - Henry McGee, former president, HBO Home Entertainment.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Wheeler, Michael مايكل ويلر
Language:Arabic
Format:Hardcover with Dustcover
Pages: 318 pp
Publisher:Jarir Bookstore, Saudi Arabia, 2018 Arabic Edition, c. 2013
Dimensions:15.5 x 23.5 cm
ISBN-13:6281072087272
Topic:Negotiation in Business

وصف المنتج

نبذة عن الكتاب

أنه مدير لإحدى شركات الاستثمار الخاصة، اشترى جاي شيلدون شركة تليفزيونية صغيرة من ذوات الاشتراك السلكي في الغرب الأوسط منذ سنوات مضت. وكان لا يعرف كثيرًا عن هذه الصناعة، ولكن بدا سعرها - ٨ ملايين دولار - مغريا، وأن هذه الصفقة يمكن أن تسمح له باختبار الأمر. وسرعان ما فهم جاي وشركاؤه الأمر وجعلوه تجارتهم الرائجة. فبعد عام واحد، أرادوا التوسع من خلال الحصول على الأنظمة المجاورة. وبعد تمحيص الأرقام، حسبوا أنهم يستطيعون دفع ١١ مليون دولار - وربما ١٢ مليون دولار على أقصى تقدير - ليقوموا بشراء شركة تليفزيونية أخرى في مدينة مجاورة.

وبدأ جاي سلسلة ممتدة من المحادثات مع صاحبها، ولكن بعد شهرين من الشد والجذب، بدا واضحا أن كلا الطرفين بينهما تباعد كبير في السعر. قال صاحبها: "اسمع، إنني لم أقم بوضع لافتة تعلن عن رغبتي في البيع؛ فأنت الذي أتيت، وعليك أن تضع على مكتبي ١٥ مليون دولار نقدًا حتى تقنعني بالبيع. وربما ندمت بعد ذلك على هذا الرقم".

فهم شيلدون أن هذه لم تكن خدعة، ولكنه استشعر أن المطلوب شيء غير واقعي. فبالمنطق المعروف، فإن طرفي الصفقة قد ورطا نفسيهما. فإذا كان آخر سعر طلبه البائع أعلى بثلاثة ملايين من أعلى سعر عرضه المشتري، فلن تكون هناك صفقة.

أم أن هذا في إمكانك؟

قال شيلدون قبل أن ينهض ليغادر المكان: "اسمح لي بسؤال أخير: إذا كنت تعتقد أن نظامك يستحق خمسة عشر مليون دولار، فماذا عما لدينا من أنظمة؟".
كانت الإجابة: "أوه، إن أنظمتكم تقل عن هذا بقليل. أفترض أنها تستحق أربعة عشر مليونا أو نحو ذلك".

لقد قلب شيلدون الصفقة رأسا على عقب. فأصبح ببراعة بائعا بدلا من أن يكون مشتريا. ففي أقل مما يزيد على سنة، حرك نظامه ليكسب تقريبا ضعفي ما دفعته شركته أولا (وكان معظم هذا عن طريق الاستدانة). وكان لا يزال متفائلا بالقنوات ذات الاشتراك، ولكن عندما واجه هذا المالك الخاص - الذي كان سريعا حيال هذه الصناعة - كانت لدى شيلدون المهارة لتحويل طريق مسدود إلى صفقة رابحة.

فكان الحل الذي قدمه حلا بارعا. ومع هذا، فكان أهم ما في الأمر هو سرعة بديهته. ففي الشيء الذي عاق أمله في الحصول على الشركة، وضع شيلدون بذرة صفقة أخرى ستخدمه بشكل أفضل. فعندما صرف نظره عن الخطة الأولى، أتت إليه الفكرة كأنها وميض.

More Information

From English Edition:

“Michael Wheeler has written a new business classic. He presents powerful negotiation strategies and techniques for managers in any industry.” —Henry McGee, former president, HBO Home Entertainment

A member of the world-renowned Program on Negotiation at Harvard Law School introduces the powerful next-generation approach to negotiation.

For many years, two approaches to negotiation have prevailed: the “win-win” method exemplified in Getting to Yes by Roger Fisher, William Ury, and Bruce Patton; and the hard-bargaining style of Herb Cohen’s You Can Negotiate Anything. Now award-winning Harvard Business School professor Michael Wheeler provides a dynamic alternative to one-size-fits-all strategies that don’t match real world realities.

The Art of Negotiation shows how master negotiators thrive in the face of chaos and uncertainty. They don’t trap themselves with rigid plans. Instead they understand negotiation as a process of exploration that demands ongoing learning, adapting, and influencing. Their agility enables them to reach agreement when others would be stalemated.

Michael Wheeler illuminates the improvisational nature of negotiation, drawing on his own research and his work with Program on Negotiation colleagues. He explains how the best practices of diplomats such as George J. Mitchell, dealmaker Bruce Wasserstein, and Hollywood producer Jerry Weintraub apply to everyday transactions like selling a house, buying a car, or landing a new contract. Wheeler also draws lessons on agility and creativity from fields like jazz, sports, theater, and even military science.


Fann al-Tafawud   فن التفاوض
US$24.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100