Menualkitab.com
الكتاب
 

Zaman al-Jamil ‏الزمن الجميل

By: Nasrallah, Emily (1931-2018) إملي نصراللّه

Share

Language: Arabic

Hardcover

رحلةٌ جديدة تأخذنا فيها املي نصرالله إلى لبنان الخمسينات. بأسلوبها الدافئ والحنون، ونصّها الغنيّ من دون بهرجة والكثيف من دون استعراض، تجول بنا في عوالمها الخاصة ولا نشعر بالغربة. تغدق علينا الأديبة التي كانت لا تزال في جِلد الصحافية تجربتها في «الزمن الجميل»، تذكّرنا بأسماء نسيناها، تقدّم لنا أخرى لا نعرفها، من خلال وجوه قابلتها وحاورتها. هنّ نساء في الأغلب. نساء مناضلات، كلٌّ على طريقتها، في المجال العام أو الخاص، جهارًا أو صمتًا: من إدفيك جريديني شيبوب إلى الملكة فاطمة السنوسي، وسيدة الرائدات إبتهاج قدورة، ومغنية الأوبرا اللبنانية الأولى سامية الحاج، حتى البصّارة فاطمة، ومارتا، الطالبة الثمانينية في الجامعة الأميركية.

'Beautiful Times', stories by acclaimed Lebanese author Emily Nasrallah. This book takes us back to the hopes of Nasrallah in Lebanon in the 1950s. With her warm style and tenderness, and rich text, the reader goes on a tour of Nasrallah's world without feeling alienated. The writer, as a journalist at the time, gives us the experience of her 'beautiful time', reminding us of names we forgot and introducing us to others. Illustrated by Jean Machaalani, who accompanied Nasrallah in the absence of photographers in that period.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Hardcover
Pages: 76 pp, Color Illustrations
Publisher: Hachette Antoine / Naufal, Beirut, 2018
Product Dimensions: 28.5 x 22 cm landscape
ISBN: 6144691618
ISBN-13: 9786144691618
Topic: Lebanon - 1950's - Stories - Memories

وصف المنتج

نساء نصرالله لم يكنّ من حبر فقط. اتّخذن أشكالًا أيضًا على يد الرَّسام جان مشعلاني، الذي دأب على مرافقة الصحافية الشغوفة، وتزيين مقالاتها على صفحات مجلَّة الصَّياد على مدى سنوات. رحلةٌ ثريّة روحيًّا وبصريًّا، يتقاطع فيها الشخصي مع العام ليتجاوز السَّرد الصحفي والأدبي حدود المقابلة إلى رحاب الوطن والمجتمع.
US$23.50
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies