Menualkitab.com
الكتاب
 

Isma'iliyun : fi Mujtama'at al-'Asr al-Wasit al-Islamiyah الإسماعيليون في مجتمعات العصر الوسيط الإسلامية

By: Daftary, Farhad فرهاد دفتري

Share

Language: Arabic

Softcover

يتناول هذا الكتاب جوانب من الفكر والتاريخ الإسماعيليَّين في العصور الوسطى. كما يناقش المراحل المختلفة من هذا التاريخ، واصفاً مساهمة الإسماعيليين الأوائل واللاحقين في الثقافة الإسلامية.

Ismailis in Medieval Muslim Societies: A Historical Introduction to an Islamic Community' by Farhad Daftary, translated to Arabic. This important book, by an internationally acknowledged expert in Ismaili studies, introduces Ismaili history and thought in medieval times...Farhad Daftary here separates myth from fact, propaganda from actuality, in a work characterised by his customary mastery of the sources and literature.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 296 pp
Publisher: Dar al-Saqi, London/Beirut, 2008
Product Dimensions: 17 x 24 cm
ISBN-13: 9781855160040
Topic: Ismailites - History - Culture - Shi'i

وصف المنتج

حتى منتصف القرن العشرين، كان الإسماعيليون يُدرسون ويُحكم عليهم بشكل شبه كامل على أساس وقائع قام أعداؤهم بجمعها أو باختراعها. نتيجة ذلك، راحت مجموعة من الأساطير حول تعاليم الإسماعيليين وممارساتهم تنتشر بشكل واسع في العالم الإسلامي كما في الغرب.أما الاختراق في هذا المجال، فقد حدث بفضل اكتشاف عدد من النصوص الإسماعيلية ودراستها. وكانت هذه النصوص محفوظة ضمن مجموعات خاصة في الهند وآسيا الوسطى وسوريا واليمن ومناطق أخرى. وقد تمّ تحقيقها وترجمتها ونشرها ابتداءً من خمسينيات القرن العشرين، مما ساهم في التقدّم الملحوظ في البحث الإسماعيلي الحديث.

يتناول هذا الكتاب جوانب من الفكر والتاريخ الإسماعيليَّين في العصور الوسطى. كما يناقش المراحل المختلفة من هذا التاريخ، واصفاً مساهمة الإسماعيليين الأوائل واللاحقين في الثقافة الإسلامية.

ويتناول عدد من الفصول أفراداً إسماعيليين بعينهم، مثل حسن الصبّاح. وتحدّد فصول أخرى مكانة الإسماعيليين في المجتمعات الإسلامية الوسيطة، إضافة إلى تقصّي العلاقات الإسماعيلية-الصليبية وما نتج منها من أساطير منسوجة حول الإسماعيليين.

إن المقالات التي جرى جمعها في هذا الكتاب تمثّّل بحثاً حديثاً في الدراسات الإسماعيلية، وتساهم بشكل كبير في فهمنا لمجتمع إسلامي في العصور الوسطى؛ كما أنها ستكون ذات قيمة كبيرة بالنسبة إلى المؤرّخين والباحثين المهتمّين بشؤون العالم الإسلامي.


From L.B. Tauris Publishers, English Edition:

A comprehensive treatment of Ismaili medieval history in its entirety. It will have great appeal to all scholars of medieval Islam. Farhad Daftary is one of the world's leading authorities on Ismaili history and literature. This important book, by an internationally acknowledged expert in Ismaili studies, introduces Ismaili history and thought in medieval times. Discussing the different phases in Ismaili history, it describes both the early Ismailis as well as the contributions of the later Ismailis to Islamic culture. A number of chapters deal with key Ismaili individuals such as Hasan-i Sabbah. Other chapters contextualise the Ismailis within the early Muslim societies, in addition to investigating the Ismaili-Crusader relations and the resulting legends on the Ismaili secret practices. Over the course of the work, it becomes clear that Ismaili historiography, and the perception of the Ismailis by others (in both Muslim and Christian milieus), have had a fascinating evolution. During their long history the Ismailis have often been accused of various heretical teachings and practices and - at the same time - a multitude of myths and misconceptions have ciculated about them.

Farhad Daftary here separates myth from fact, propaganda from actuality, in a work characterised by his customary mastery of the sources and literature.

US$19.95
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies