CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Hadith ila al-'Aduw الحديث الى العدو
By: Atran, ScottShare

Language: Arabic

يتمحور هذا العمل تقريبًا حول ما يؤمن به كل شخص، ولكن القليلين فقط يريدون الموت من أجله. إنه حول الإيمان بشيء مهم يتجاوز مصالح الأفراد و عائلاتهم المباشرة. إنه حول طبيعة الإيمان وأصل المجتمع و حدود العقل. يحاول هذا العمل الإجابة على سؤال: لماذا يؤمن الناس بقضية؟ ولماذا يموت البعض ويقتل من أجلها؟

Translated to Arabic, «Talking to the Enemy: Religion, Brotherhood, and the (Un)Making of Terrorists», by Scott Atran. «Atran explores the way terrorists think of themselves and teaches us, at last, intelligent ways to think about terrorists.» - Christopher Dickey, Newsweek Middle East Editor and author of «Securing the City».

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Atran, Scott
Language:Arabic
Pages: 488 pp
Publisher:Jadawel, Beirut, 2015 Arabic Edition c. 2010
Dimensions:17 x 24 cm
ISBN-13:9786144182888
Topic:Terrorists and Terrorism - Psychology - Social and Religious aspects

وصف المنتج

تتمثل الإجابة باختصار في أن الناس لا يقتلون و يموتون ببساطة من أجل قضية. إنهم يقتلون ويموتون من أجل بعضهم البعض. سيُبين هذا العمل كيف ولماذا حصل هذا: في التطور البشري و عبر التاريخ؛ من غابات جنوب شرق آسيا ومن الأراضي السياسية البور للشرق الأوسط إلى نيويورك ولندن ومدريد.

لا يرتكب الإرهابيون الإرهاب لأنهم منتقمون بشكل استثنائي أو غير مكترثين وفقراء أو غير متعلمين ومذلولين أو ينقصهم الاحترام الذاتي، أو تم تدريسهم أطفالًا في دين متطرف، أو تم غسل أدمغتهم، وذوي عقول تميل إلى الإجرام، أو انتحاريين أو متعطشين لممارسة الجنس مع العذارى في السماء. ليس الإرهابيون في أغلب الأحيان عدميِّين و لكنهم متطرفين أخلاقيًا وهم مؤثرون مشدودون إلى أمل أحمق.

يرمي هذا العمل من خلال هذه الاعتبارات العملية حول كيفية مواجهة الإرهاب وكيفية التعامل مع النزاعات التي تبدو مستعصية ظاهريًا إلى تقديم رؤية أشمل لأصل الدين وتطوره وأوبئة الحرب وظهور الحضارات وخلق مفهوم البشرية وحدود العقل. إن نجحت أي من هذه التفاصيل سيجعل الجهد من ورائه ذا جدوى.

More Information

«Talking to the Enemy» by Scott Atran is an eye-opening and important book that offers readers a startling look deep inside terror groups. Based on the author’s unprecedented access to and in-depth interviews with terrorists and jihadis—including Al Qaeda, Hamas, and Taliban extremists, as well as members of other radical Islamic terror organizations—Talking to the Enemy provides fresh insight and unexpected answers to why there are people in this world willing to kill and die for a cause. A riveting, compelling work in the tradition of «The Looming Tower» and «Terror in the Name of God», «Talking to the Enemy» is required reading for anyone interested in making the world a safer, more secure place for everyone.


Hadith ila al-'Aduw  الحديث الى العدو
US$33.50
  Sale Price: US$28.45

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100