Menuالكتاب
alkitab.com
Seera Manfiyah 2 vol سـيرة منفية : من أوراق محمد صبحي أبو غنيمة
By: Abu Ghunaymah, Dr. Muhammad SubhiShare

Language: Arabic

Hardcover

'Exile Biography: From the papers of Muhammad Subhi Abu Ghunaymah, writings in a 2 volume set. These are from the prominent 20th century Jordanian thinker and Mujahideen. He was born between 1901-1902, and had a large impact on the early scientific and intellectual renaissance witnessed by Transjordan. The set includes Abu Ghunaymah memories, experiences and personality, and encompasses newspaper and magazine articles in addition to letters between Abu Ghunaymah and King Abdullah I, and other party figures and supporters.

سـيرة منفية : من أوراق محمد صبحي أبو غنيمة Sirah manfiyah, min awraq Muhammad Subhi Abu Ghunaymah

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Abu Ghunaymah, Dr. Muhammad Subhi
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 1199 pp in a two volume set
Publisher:AIRP 2001 Amman
Dimensions:17x24 CM
Topic:Political History - Jordan - 20th Century

وصف المنتج

ذكريات المجاهدين والمفكرين جزء من ذاكرة وطن قدر له أن يمر بمخاض عسير قبل أن يتشكل وتتبلور ملامحه الحديثة. وصبحي أبو غنيمة أحد أبرز هؤلاء المجاهدين ورجالات الفكر الذي أنجتهم الضفة الشرقية من الأردن، فهو المولود بين سنتي 1901-1902 لأسرة كان لها اثر كبيرة على النهضة العلمية والفكرية المبكرة التي شهدها شرق الأردن. وقد بذل أبو غنيمة عرقه ودمه في سبيل تحرير بلاده.

والمجلد الأول من سيرة الدكتور محمد صبحي أبو غنيمة يعيد الذاكرة لأحداث عاشها الرجل، وساهم في صنعها، كما صنعت ملامح شخصيته القوية الفذة، وهو يضم بين دفتيه، المقالات الصحفية التي كتبها في جريدة العمل القومي تحت أسماء مستعارة، وفي مجلة المضحك المبكي التي كان يكتبها تحت عنوان حديث الأسبوع، ومقالات جريدة الأيام ومقالات أخرى نشرت في مجلات وصحف مختلفة. إضافى إلى الرسائل المتبادلة بين الملك عبد الله الأول والدكتور أبي غنيمة، ورسائل متبادلة مع عرار، وشخصيات رسمية وحزبية ومناصرين.

US$42.00
  Sale Price: US$33.60
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100