Menuالكتاب
alkitab.com
Tariq ila Makkah الطريق إلى مكة
By: Asad, Muhammad (Leopold Weiss) محمد أسدShare

Language: Arabic

Softcover

من لم يقرأ هذا الكتاب فقد فاته الكثير من الدهشة!! أجمل ما يمكن أن تقرأه. سيرة ذاتية مختلفة، أحداث عجيبة وساحرة، حضور سردي فاخر، ليهودي سابق تحول إلى الإسلام وجال الصحراء على ناقة متجها إلى مكة!

"ما أرويه في هذا الكتاب لا يُعدّ سيرةً ذاتيةً لامرئ يشعر بالفخر لدور قام به في الحياة العامة، كما لا يُعدُّ رواية لمغامرات خضتها -على الرغم من أنني صادفت مغامرات عجيبة- فإنها لم تمثل لي أكثر من مجرد أحداث مرافقة ومصاحبة لما يدور داخلي وما أصادفه، عدا كل ذلك فهو لا يُعدُّ قصة حياة رجل يفتش بقصد ونية عن إيمان عميق أو عقيدة بذاتها؛ فذلك الإيمان حلّ عليّ عبر رحلة السنين دون أن أسعى إليه. حكايتي ببساطة هي حكاية اكتشاف رجل أوروبي للإسلام كدينٍ متكاملٍ في أي مجتمع إسلامي."

Translated to Arabic, 'The Road to Mecca', is an autobiography by Muhammad Asad (Leopold Weiss) - (1900- 1992), one of the most influential European Muslims of the 20th century. He also a Jewish-born Austro-Hungarian journalist and traveler.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Asad, Muhammad (Leopold Weiss) محمد أسد
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 560 pp
Publisher:Al-Kamel Verlag, Beirut, 2010
Dimensions:14 x 21 cm
Topic:Selected Translation - Autobiography - Austria-Hungary - Mecca

More Information

"In this extraordinary and beautifully-written autobiography, Asad tells of his initial rejection of all institutional religions, his entree into Taoism, his fascinating travels as a diplomat, and finally his embrace of Islam." (Goodreads)

"The grandson of a Central European Orthodox rabbi, Leopold Weiss, worked as a correspondent for the Frankfurter Zeitung, embraced Islam in 1926. Lived since 1932 among the Muslims. Account of his years in Arabia, his adventures, friendship with King Abdulaziz Al-Saud." (islamicbulletin)


Tariq ila Makkah  الطريق إلى مكة
US$21.50

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100