Menuالكتاب
alkitab.com
Kuluhum 'ala Haqq كلهم على حق
By: Sorrentino, Paolo باولو سورنتينوShare

Language: Arabic

Softcover

تبرز الفوضى والتفاهة واللامبالاة، كسماتٍ ضرورية لفهم الحياة، وطرح التساؤلات عن الجدوى والنجاح والفضيلة، بنقدٍ ذاتيٍّ لاذعٍ يقوم به البطل، المطرب، وزير النساء، والمدمن على المخدّرات.

تتغلغل الدعابة والمأساة في ثنايا هذا الكتاب لتجعل منه مسرحيّة تشهد لكاتبها على براعته في الإيحاء والاستفزاز معتمداً على الإثارة والتشويق والمفاجأة.فجميع الاحتمالات مفتوحة في نظر المؤلف. وجميع التأويلات منطقية؛ وجميع شخصيات الرواية على حقّ.

توصف هذه الرواية على أنّها امتداد للأدب العبثيّ الذي كرّسه ألبرتو مورافيا في الرواية، وأبدع به ألبير كامو في الفلسفة، ونقله إلى السينما مخرجٌ بحجم فيديريكو فيلليني. ولعلّ هذه هي الأسس الثلاثة التي تقوم عليها رواية سورِّنتينو وتنجح بالمزج بينها جميعاً، بدقّة عالية.

يطرق سورِّنتينو أبواب الأدب بلغة جزلة وسلسة، ويستخدم تقنيّات سرديّة متقدّمة. يبني عوالمه على السوريّالية، التي لطالما خَبر آلياتها في عالم السينما. لتظهر الرواية كأنّها عرضٌ سينمائيّ من نوع خاص.

يتطرّق سورِّنتينو إلى أكثر القضايا الفلسفية عمقاً بتعبير متقن كما يسلّط الضوء على المجتمع وانقساماته وإشكالاته بأسلوب بديع. فنراه يفرض على روايته شكل المونولوج الطويل، لكنه لا يخضعها لقالب أدبي واحد، فيبوح بكلّ ما تفيض به النفس البشرية من مشاعر مختلفة. ويضيف على البوح استحضار الذكريات والأحداث الغريبة التي تصادف الإنسان المعاصر دون أن يتقيد بزمان أو مكان محدّدين.

Translated to Arabic from Italian, 'Everybody's Right', a novel by Italian film director and screenwriter Paolo Sorrentino (B. 1970).

"This is the story of Tony Pagoda, a hero of our time, a man of incredible energies and appetites with a dark secret in his past and a unique perspective on the world.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Sorrentino, Paolo باولو سورنتينو
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 304 pp
Publisher:Almutawassit, Italy, 2016
Dimensions:14 x 22 cm
ISBN-13:9788899687182
Topic:Selected Translation - Novel - Italy

More Information

1980s Italy is Tony's oyster. A charismatic singer, he is talented and successful, up to his neck in money, drugs and women, enjoying an extravagant lifestyle in Naples and Capri. But when life gets complicated, Tony decides it's time for a change. While on tour, he disappears to Brazil and an existence free from excess, where all he has to worry about are the herculean cockroaches. But after eighteen years of humid Amazonian exile, somebody is willing to sign a giant cheque to bring Tony back to Italy. How will he face the temptations of his old habits and the new century?


A huge bestseller in Italy, Everybody's Right is an extraordinary debut novel from the award-winning film director Paolo Sorrentino. It is a book about Italy and a book about the modern world; a book about Tony and a book about all of us. Through Tony's irresistible voice Sorrentino illustrates his imaginative power and his incredible gifts for drama and satire." (Goodreads)



Kuluhum 'ala Haqq  كلهم على حق
US$18.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100