Menuالكتاب
alkitab.com
I'tirafat Irhabi اعترافات إرهابي
By: Jackson, Richard ريتشارد جاكسونShare

Language: Arabic

Softcover

يندرج عمل ريتشارد جاكسون هذا في إطار جهوده الطويلة لإعادة النظر في تعريف الإرهاب، والإسهام في مكافحة الإرهاب بنهج يسلط عين الناقد على الأفكار السائدة. فجاكسون، أستاذ دراسات السلام في جامعة أوتاجو بنيوزيلندا، ومؤسس مجلة «دراسات نقدية في الإرهاب» ورئيس تحريرها، إضافة لكونه واحداً من رموز هذه المدرسة الفكرية.

وهنا، في هذا الكتاب، يجعل جاكسون من ضابط مخابرات بريطاني يستجوب إرهابياً. لكن هذا ليس استجواباً اعتيادياً؛ لأننا سنكتشف أسراراً خطيرة، وهما يتحدثان ليلاً، حيث يبدأ الخط الفاصل بين المحقق والمعترف بالتلاشي. وذلك في لحظة صادمة من الرواية حيث يخلط جميع أوراقها ويظل السؤال:

- من هو الإرهابي الحقيقي؟

فبعد أن التقى جاكسون بعشرات المتهمين، والمتورطين، بقضايا الإرهاب، وضباط المخابرات، يترك لنا هذا الحوار الطويل كوثيقة من أرفع ما يكون لفهم مالئ دنيا وشاغل ناس زماننا هذا: الإرهاب.

يُسجل جاكسون الملاحظة التالية: «اعتمدتُ - بشكل كبير، أثناء كتابتي لهذه الرواية المُتخيّلة - على الأدبيات الأكاديمية الموسّعة في طبيعة وأصول الإرهاب وأسبابه وكيفية الاستجابة له».

Translated to Arabic, 'Confessions of a Terrorist: A Novel' by Professor Richard Jackson.

'In a bland concrete cell, two men face each other across a bare table. One is a wanted terrorist, the other a British intelligence officer. As they talk deep into the night, violent secrets are revealed, and the line between interrogator and confessor blurs inextricably. Who is the real terrorist? And will he pay for his guilt in blood?

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Jackson, Richard ريتشارد جاكسون
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 272 pp
Publisher:Almutawassit, Italy, 2016
Dimensions:14 x 22 cm
ISBN-13:9788899687380
Topic:Selected Translation - Novel - New Zealand

More Information

In this riveting novel, Richard Jackson unsettles this comforting view of terrorists as 'the other' and holds our preconceived notions up to a stark light. Structured as the classified transcript of a British Army captain’s interrogation of a suspected Egyptian terrorist, Confessions of a Terrorist takes us inside the mind of a possible terrorist. Though movies and mass media often portray terrorists as fanatics, barbarians, and extremists, Jackson’s novel troubles this view, offering a nuanced portrait of the humanity behind the headlines.

With a dialogue that disturbs and enlightens, Jackson probes one of the most difficult issues of our time with extraordinary sensitivity and finesse.' (uchicago.edu)


I'tirafat Irhabi  اعترافات إرهابي
US$15.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100