CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Rihlah Italiah رحلة إيطالية
By: Goethe, Johann Wolfgang von غوتهShare

Language: Arabic

Softcover

تعتبر هذه اليوميات واحداً من أعظم النصوص الأوروبية التي وضعت في هذا اللون الممتع من الأدب، بقلم شاعر وكاتب مخضرم عاش في القرنين الثامن عشر والتاسع عشر ودون فيها تجربته في السفر والمعرفة والمغامرة نحو ما كان يعتبر مستودع الفنون ومجمع الآثار العظيمة لعصر النهضة.

دون غوتة يومياته هذه استناداً إلى رحلتين إلى إيطاليا، الأولى قام بها في أيلول/ سبتمبر 1786، واستمرت حتى شباط/فبراير من العام 1787، فقضى خمسة شهور في فيرونا، البندقية، روما. والرحلة الثانية بدأها في حزيران/يونيو من العام 1787 واستمرت حتى نيسان/ابريل من العام 1788، قضاها هذه المرة كلها في روما عازما على التمتع بمعالمها وآثارها ومتاحفها.

تنعكس في صفحات هذا الكتاب، ليس فقط صور الآثار والأعمال الأدبية والفنية لعصور متتالية من الإبداعات وكنوز المعرفة، ولكن أيضا ثقافة شاعر عظيم خلدته أوروبا ومعها البشرية جمعاء بوصفه نموذجا لأديب تجاوز بفكره المضيء وروحه الخلاقة حدود بلاده ولغته ليكون أديب الإنسانية.

رحلة غوتة إلى إيطاليا كتاب ممتع عندما نفرغ من قراءته نشعر ببهجة المعرفة، وسمو الجمال، وجلال الأفكار العظيمة.

وقد حاز النص على «جائزة ابن بطوطة للرحلة المترجمة» تقديراً للقيمة الأدبية للأثر وبراعة الترجمة التي قدمها له مترجمه.

Translated to Arabic, 'Italian Journey', by German writer Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832). This book is Goethe's report on his travels to Italy from 1786–88, and his diaries.

In 1786, when he was already the acknowledged leader of the 'Sturm und Drang' literary movement, Goethe set out on a journey to Italy to fulfill a personal and artistic quest and to find relief from his responsibilities and the agonies of unrequited love. As he traveled to Venice, Rome, Naples and Sicily he wrote many letters, which he later used as the basis for the Italian Journey. A journal full of fascinating observations on art and history, and the plants, landscape and the character of the local people he encountered, this is also a moving account of the psychological crisis from which Goethe emerged newly inspired to write the great works of his mature years. (Goodreads)

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Goethe, Johann Wolfgang von غوته
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 460 pp
Publisher:Almutawassit, Italy, 2017
Dimensions:14 x 22 cm
ISBN-13:9788899687694
Topic:Selected Translation - Journey - Italy - Diary

Rihlah Italiah  رحلة إيطالية
US$28.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100