CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Taghyeer التغيير
By: Mo YanShare

Language: Arabic

Softcover

Translated to Arabic, 'Change' by Mo Yan, the 2012 Nobel Laureate in Literature. He personalizes the political and social changes in his country over the past few decades in this novella disguised as autobiography—or vice-versa. Unlike most historical narratives from China, which are pegged to political events, Change is a representative of “people’s history,” a bottom-up rather than top-down view of a country in flux.

Arabic Edition

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Mo Yan
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 110 pp
Publisher:ASP, Beirut, 2012 Arabic Edition, (c 2010 Chinese and English Edition)
Dimensions:14 x 21 cm
ISBN-13:9786140107083
Topic:Selected Translation - Novella - China

وصف المنتج

"طالما حلمتُ بفرصة للذهاب إلى خطوط الجبهة الأمامية لأتحوّل إلى بطل. فإذا عدت حياً، فسأحصل على ما أستحقه، وإلا فإن والديّ سينالا شرف لقب أسرة الشهيد، مما سيغيّر من وضعهما السياسي، ولن تكون تربيتهما لي قد ذهبت أدراج الرياح. ولم أكن وحدي الذي يفكر بهذه الطريقة... وقد تكون هذه طريقة بسيطة وغير ناضجة للتفكير، ولكنها طريقة أطفال الفلاحين البسطاء الملتوية في التفكير. موت فخم ومبجّل أفضل من حياة بائسة ويائسة".


في كتابه، التغيير، يقدّم مو يان، الحائز على جائزة نوبل للآداب لعام 2012، عرضاً شخصياً للتغييرات السياسية والاجتماعية في بلاده على مدى العقود القليلة الماضية، في هذه الرواية المتنكرة بزي سيرة ذاتية، أو العكس بالعكس. خلافاً لمعظم الروايات التاريخية عن الصين، المقيّدة بالأحداث السياسية، يمثّل هذا العمل "تاريخ الناس" أي رؤية من الأسفل إلى الأعلى، وليس العكس، لبلد في حالة تغيّر مستمرّ. بالتنقّل إلى الأمام والخلف في الوقت المناسب، والتركيز على الأحداث الصغيرة وحياة الناس اليومية، يبعث مو يان الحياة في التاريخ من خلال وصف آثار أحداث هائلة على المواطن العادي.


"عبر مزيج من الخيال والواقع، ووجهات النظر التاريخية والاجتماعية، أوجد مو يان عالماً يذكّر بتعقيده بالعوالم التي نجدها في كتابات ويليم فوكنر وغابرييل غارسيا ماركيز، ووجد في الوقت نفسه نقطة انطلاق في الأدب الصيني القديم وفي التقاليد الشفوية" – لجنة نوبل للآداب


More Information

By moving back and forth in time and focusing on small events and everyday people, Mo Yan breathes life into history by describing the effects of larger-than-life events on the average citizen.


“Through a mixture of fantasy and reality, historical and social perspectives, Mo Yan has created a world reminiscent in its complexity of those in the writings of William Faulkner and Gabriel García Márquez, at the same time finding a departure point in old Chinese literature and in oral tradition.”— Nobel Committee for Literature



Taghyeer  التغيير
US$10.00

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100