CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Maw'id ma'a al-Qadr موعد مع القدر
By: See, LisaShare

Language: Arabic

Softcover

Translated to Arabic, 'Peony in Love', the novel by Lisa See. Based on a true story, 'Peony in Love' uses the richness and magic of the Chinese afterlife to transcend death and explore the many manifestations of love. Ultimately, it’s about universal themes: the bonds of female friendship, the power of words, the desire all women have to be heard, and finally those emotions that are so strong that they transcend time, place, and perhaps even death.

موعد مع القدر : زهرة الفاوانيا العاشقة

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:See, Lisa
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 423 pp
Publisher:ASP, Beirut, 2010 Arabic Edition
Dimensions:14.5 x 21.5 cm
ISBN-13:9786140100411
Topic:Translated Fiction - Love and Friendship - America

وصف المنتج

في هذا الكتاب رواية للروائية الأمريكية المنشأ والصينية الهوى بعنوان: "موعد مع القدر - زهرة الفاوانيا العاشقة" من تأليف "ليزا سي Lisa See"، ومن ترجمة "أفنان سعد الدين".

وفي هذه الرواية تأخذنا "ليزا سي" إلى كواليس القرن السابع عشر الميلادي في الصين، تستحضر من خلال شخوص روايتها فورة الفن بالإضافة إلى الفوضى السياسية والفساد، متخطية الحدود لاستكشاف مظاهر الحب وسط القصور المغلقة.

"إبان القرن السابع عشر، استولى المانشو على زمام السلطة في الصين وأطاحوا بسلالة مينغ الحاكمة. ولكن بطلة قصتنا، زهرة الفاوانيا، تعيش حياة هادئة ومحمية في القصر الفخم الذي يقع على شواطئ البحيرة الغربية في هانغجو مع عائلتها الثرية وتبقى مسجونة فيه كما تسجن الطيور في أقفاص الخيزران. ورغم أنها تلقت تربية حسنة وتعلمت الطاعة والولاء لأسرتها، تهيم روحها في دنيا الأحلام الرومانسية.

وفي إحدى الليالي، تلمح زهرة الفاوانيا شاباً وسيماً وأنيقاً، ولكنها مخطوبة لرجل آخر. ومن هنا تبدأ رحلة زهرة الفاوانيا التي لا تنسى عندما تستحضر كاتبتنا ليزا سي في روايتها، "موعد مع القدر"، مكاناً وزماناً مثيرين وغامضين تحملنا فيهما على جناحي الخيال إلى عالمٍ يقدم فيه الأسلاف الهداية إلى البشر ويعاقبونهم على خطاياهم وتهيم الأشباح الجائعة على وجهها في الأرض".

إن ما تبحث عنه "ليزا سي" وتعترف به في كتاباتها دائماً هو ذلك الشعور العميق: "والتفكير فعلاً بشعوري حيال الكتابة ورغبة النساء أن يجعلن صوتهن مسموعاً من قبل أزواجهن وأطفالهن ورؤسائهن في العمل. وفي الوقت نفسه، فكرت كثيراً في الحب. فكل النساء على الأرض، والرجال أيضاً، يتمنون ذلك النوع من الحب الذي يحولنا ويرتقي بنا فوق الحياة اليومية ويمنحنا الشجاعة لنتخطى مآسينا الصغيرة: كانفطار قلوبنا على الأحلام التي لم تتحقق وخيبات الأمل الشخصية والمهنية وعلاقات الحب المحطمة".

More Information

From English Edition:

I finally understand what the poets have written. In spring, moved to
passion; in autumn only regret.

For young Peony, betrothed to a suitor she has never met, the lyrics from The Peony Pavilion mirror her own longings. In the garden of the Chen Family Villa, amidst the scents of ginger, green tea, and jasmine, a small theatrical troupe is performing choice scenes from this epic opera, a live spectacle few girls, even women, have ever seen. Like the heroine in the drama, Peony too is cloistered and from a wealthy family, trapped like a good-luck cricket in a bamboo-and-lacquer cage. Though raised to be obedient, Peony has dreams of her own.

Peony's mother is against the production: “Unmarried girls should not be seen in public.” But Peony's father prevails, assuring his wife that proprieties will be maintained. Women will watch the opera from behind a screen to hide them from view. Yet through its cracks, Peony catches sight of an elegant, handsome man with hair as black as a cave -- and is immediately overcome with too many emotions.

So begins Peony's unforgettable journey of love and destiny, desire and sorrow -- as Lisa See's haunting new novel takes readers back to 17th century China, after the Manchus seize power and the Ming dynasty is crushed. Steeped in traditions and ritual, this story brings to life another time and place -- even the intricate realm of the afterworld, with its protocols, pathways, and stages of existence . . . a vividly imagined place where one’s soul is divided into three, ancestors are worshiped, misdeeds are punished, and hungry ghosts wander the earth.


Maw'id ma'a al-Qadr    موعد مع القدر
US$18.00

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100