Menualkitab.com
الكتاب
 

Mared al-She'ai Yakhroj min al-Qemqom المارد الشيعي يخرج من القمقم

By: Blanford, Nicholas

Share

Language: Arabic

Softcover

Translated to Arabic 'Warriors of God: Inside Hezbollah's Thirty-Year Struggle Against Israel', by Nicholas Blanford. Blanford has written the first comprehensive inside account of Hezbollah and its enduring struggle against Israel.

المارد الشيعي يخرج من القمقم؛ 30 عاماً من الصراع بين حزب الله

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 463 pp
Publisher: ASP, Beirut, 2012 Arabic Edition
Product Dimensions: 17 x 24 cm
ISBN-13: 9786140104310
Topic: Political - Current Events - Hizbollah

وصف المنتج

"شيعة لبنان قديمون بقدم لبنان نفسه، لقد شاركوا جماعات أخرى في حراثة سهوله وجباله، واستصلاح أرضه، وحماية حدوده، عاش الشيعة في لبنان حياة ازدهار بالرغم من المِحَن، ورووا ترابه بدماء أبنائهم، ورفعوا رايات المجد في سمائه لأنهم كانوا على رأس معظم الثورات". بهذه الكلمات للإمام الرمز السيد موسى الصدر – صاحب الفكر والعقيدة ورجل السلام والحوار – يفتتح "نيكولاس بلانفورد" الصحافي في مجلة تايم الأمريكية كتابه المثير للجدل "المارد الشيعي يخرج من القمقم" وفيه يسلط الضوء على ثلاثون عاماً من الصراع بين حزب الله وإسرائيل. يعتبر حزب الله أقوى مجموعة إسلامية في الشرق الأوسط اليوم. وما من صحفي غربي توغل عميقاً في هذه المنظمة السرية كما فعل نيكولاس بلانفورد. كتب بلانفورد أول تحقيق شامل عن حزب الله وصراعه الطويل ضد إسرائيل. استناداً إلى أكثر من عقد ونصف العقد من العمل كمراسل في لبنان، ومن اللقاءات مع عناصر حزب الله، يكشف بلانفورد عقيدتهم، ودوافعهم، وتدريباتهم، فضلاً عن معلومات جديدة عن التكتيكات العسكرية، والأسلحة، والحرب الإلكترونية ونظم الاتصالات المتطورة. استخدم بلانفورد مصادر حصرية ومهارات التحقيق الحثيثة التي يتمتّع بها لتعقب تطور حزب الله الاستثنائي، من مجموعة متحمسة من المقاتلين قليلي الخبرة، الذين حفزتهم الثورة الإسلامية الإيرانية عام 1979 ليصبحوا أكبر منظمة عسكرية غير حكومية في العالم، والتي يعَدُ أمينها العام ذو الشخصية القيادية الكاريزماتية بقرب دمار إسرائيل. مع روايات شهود عيان مثيرة، بما في ذلك تجارب بلانفورد نفسه مع المعارك، والمجازر، والانتصارات، والمآسي التي دمغت الصراع. يسرد هذا الكتاب قصة المقاومة بنجاحها المتعاظم، والتي أدت إلى انسحاب إسرائيل التاريخي من لبنان عام 2000. يبين كتاب "المارد الشيعي يخرج من القمقم" كيف كسب حزب الله القلوب والعقول مع برامج الرعاية الاجتماعية الشاملة ومهارات الدعاية المتطورة. كما يتتبع بلانفورد التطور العسكري للمجموعة السرية منذ عام 2000 ويكشف عن النطاق المذهل الذي بلغته شبكتها الممتدة تحت الأرض من أنفاق وخنادق، ليصبح الصحفي الوحيد الذي اكتشفها واستكشفها على نحو مستقل. ومع خوف الشرق الأوسط من حرب أخرى أكثر شراسة بين لبنان وإسرائيل، يتقصّى بلانفورد بعناد استعدادات حزب الله بعد عام 2006 في الجبال اللبنانية، ليحقّق أكثر من سبق صحفي، كما أنه يروي قصصاً عن الاستجوابات التي خضع لها، فضلاً عن تمضيته ليلة في السجن. يضم كتاب "المارد الشيعي يخرج من القمقم" ستة عشر عاماً من المقابلات مع قادة وعناصر حزب الله، ويعتبر ضرورياً لفهم لاعب أساسي في منطقة تؤرجحها الشكوك والتغييرات.

From English Edition:
Hezbollah is the most powerful Islamist group operating in the Middle East today, and no other Western journalist has penetrated as deeply inside this secretive organization as Nicholas Blanford. Now Blanford has written the first comprehensive inside account of Hezbollah and its enduring struggle against Israel. Based on more than a decade and a half of reporting in Lebanon and conversations with Hezbollah’s determined fighters, Blanford reveals their ideology, motivations, and training, as well as new information on military tactics, weapons, and sophisticated electronic warfare and communications systems.

Using exclusive sources and his own dogged investigative skills, Blanford traces Hezbollah’s extraordinary evolution—from a zealous group of raw fighters motivated by Iran’s 1979 Islamic revolution into the most formidable non-state military organization in the world, whose charismatic leader vows to hasten Israel’s destruction. With dramatic eyewitness accounts, including Blanford’s own experiences of the battles, massacres, triumphs, and tragedies that have marked the conflict, the story follows the increasingly successful campaign of resistance that led to Israel’s historic withdrawal from Lebanon in 2000.

Warriors of God shows how Hezbollah won hearts and minds with exhaustive social welfare programs and sophisticated propaganda skills. Blanford traces the group’s secret military build-up since 2000 and reveals the stunning scope of its underground network of tunnels and bunkers, becoming the only journalist to independently discover and explore them. With the Middle East fearful of another, even more destructive war between Lebanon and Israel, Blanford tenaciously pursues Hezbollah’s post-2006 battle plans in the Lebanese mountains, earning him newspaper scoops as well as a terrifying interrogation and a night in jail.

Featuring sixteen years of probing interviews with Hezbollah’s leaders and fighters, Warriors of God is essential to understanding a key player in a region rocked by change and uncertainty.

US$26.00
  Sale Price: US$20.80
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies