CARTCART
Menuالكتاب
alkitab.com
Habbah Misk - Salatah li-Kul Yawm سلطة لكل يوم
By: Australian Women's WeeklyShare

Language: Arabic

Softcover

يأتي هذا الكتاب من ضمن سلسلة "حبة مسك" التي تقدم أشهر الوصفات الغذائية، وأقر بها إلى الغذاء السليم والصحي في آن.

"سلطة لكل يوم" ترجمته عن الإنكليزية: ديما فقيه لتقدمه لكل من يعشق السلطات التي أصبحت نجمة الموائد في عصرنا الحالي، بعدما كانت طبقاً جانبياً ليس إلا.

وكلنا يعلم أهمية السلطات وغناها بالفيتامينات الضرورية لجسم الإنسان، فالسلطة هي أفضل سبيل لإنتماء المكونات الموسمية الطازجة وإبتكار أشهر الأطباق منها، وأخفّها وأكثرها شهيةً... مكونات مشبعة بصلصة من ألف نكهة ونكهة لتُقدّم ساخنة، دافئة، باردة... أياً يكن، تبقى السلطة نمط غذاء صحي وشهي في آن وسرعان ما تتحول إلى ميزة من ميزات مأدبة العشاء.

إن هذا الكتاب يحتوي على وصفات مبتكرة خصيصاً لتقديم السلطات على شكل مقبلات وأطباق جانبية ورئيسية بأسلوب جديد، كما ويلتفت بين الحين والآخر إلى أشهر كلاسيكيات عالم السلطات، ليقدمها لنا بحلة جديدة.

أما محتويات هذا الكتاب فتضمن العناوين التالية: المقبلات، الأطباق الجانبية، الأطباق الرئيسية، ثمار البحر، الدواجن، اللحوم، الحبوب والبقول، الأجبان والبيض، الصلصات، مسرد، وهو عبارة عن شرح لمعنى العبارات الغامضة في الوصفات.

جدول التحويل يحتوي على تعليمات لكيفية استخدام المقاييس والمكيال درجة حرارة الفرن إلى آخر ذلك، فهرست لجميع الوصفات.

-يبقى أن نذكر القارئ الكريم أن الأطباق الشهية الواردة بين دفتي هذا الكتاب، معروضة بإخراج أنيق وصور جذابة تسر العين وتنفتح لها الشهية، وألف صحة وعافية.

Salad Days'. Translated to Arabic from the Essential Series, featuring detail directions along with full page color photos. The Australian Women's Weekly Cookbooks are some of the world's most successful cookbooks.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Australian Women's Weekly
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 120 pp with full color photographics
Publisher:Hachette Antoine, Beirut, 2009 Ar Edition
Dimensions:22 x 28 cn
ISBN-13:9789953261157
Topic:Cookbook - Salads

More Information

Salads are a fresh and tasty way to eat well. This cookbook contains wonderful salad recipes for main courses, starters and sides. They use fresh seasonal ingredients and show some inspirational combinations of ingredients. Seafood salads and chicken salads, and salads made with cheeses, sausages, duck,beef, pork or lamb. There are vegetarian salads and noodle salads, and warm salads. Classic American salads are here along with French, Italian, Thai and Vietnamese salads. The book is testament to the versatility of the salad and the way we eat today.


Habbah Misk - Salatah li-Kul Yawm  سلطة لكل يوم
US$12.50

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100