Menualkitab.com
الكتاب
 

Matalib al-'Aliya min al-A'lam al-Alihi 1/9 in 5 المطالب العالية من العلم الالهي

By: Razi, Fakhr al-Din al-Razi فخر الدين الرازي

Share

Language: Arabic

Hardcover

By the Islamic philosopher Fakhr al-Din al-Razi (1149-1209 CE). This work of philosophy also deals with the physics and the physical world. In this work al-Razi rejected the idea of one universe revolving around one world, and instead referring to the phrase in the Qur'an '...Lord of the Worlds', raised the concept of multiple universes and infinite outer space.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Hardcover
Pages: 9 volumes in 5 books
Publisher: Dar al-Kitab al-Arabi, Beirut, 1987
Product Dimensions: 17 x 17 x 24 cm
Topic: Islamic Philosophy - Physics

وصف المنتج

هذا كتاب "المطالب العالية من العلم الإلهي" للإمام فخر الدين الرازي، وهو كتاب في الكلام على ذات الله تعالى وصفاته وهو العلم الذي يسميه علماء المسلمين علم العقيدة، أو التوحيد، أو الكلام. وقد استوعب المؤلف الكلام في هذا الموضوع، خصوصاً إذا ما لا حظنا معرفته العميقة للفلسفة اليونانية السابقة على الفلسفة الإسلامية، وخصوصاً فلسفة أرسطو التقليدية. ولا شك أن المؤلف في هذا الكتاب -قد مزج الفلسفة التقليدية مع علم الكلام المعروف بحيث يمكننا أن نعتبره رائداً في هذا المجال.

وقد قسم المؤلف هذا الكتاب إلى تسعة أجزاء تحتوي على ما يلي: الجزء الأول: في الدلائل الدالة على إثبات الإله لهذا العالم المحسوس وإثبات كونه واجب الوجوب لذاته. الجزء الثاني: في بيان كونه سبحانه وتعالى منزهاً علة التحيز والجهة وعن الضد والند. الجزء الثالث: في الصفات الإيجابية، وهي كونه سبحانه قادراً عالماً حياً سمعيناً بصيراً متكلماً باقياً حكيماً. الجزء الرابع: في مباحث الحدوث والقدم وأسرار الدهر والأزل. الجزء الخامس: في الزمان والمكان. الجزء السادس: في الهيولي. الجزء السابع: في الأرواح العالية والسافلة. الجزء الثامن: في النبوات وما يتعلق بها. الجزء التاسع: في الجبر والقدر.

US$110.00
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies