Menuالكتاب
alkitab.com
Awladna min al-Tafulah ila al-Shabab أولادنا من الطفولة إلى الشباب
By: Mobayed, Dr. MamounShare

Language: Arabic

Hardcover

Parenting: Psychological and Behavioral Management of Children and Adolescents' by Dr. Mamoun Mobayed. This book can be used by parents and educators to gain a better understanding of their children and provide insight into methods of education and dealing to obtain the best results on the children first, and then on their families and community.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Mobayed, Dr. Mamoun
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 352 pp
Publisher:al-Maktaba al-Islami
Dimensions:17 x 24 cm
Topic:Parenting - Psychology

وصف المنتج

تعتبر تربية الأولاد من المهام الحيوية في حياة الفرد والأسرة والمجتمع والبشرية عامة، ومن حق الأولاد أن يكون الآباء والأمهات على مستوى هذه المهمة الخطيرة والتي سيكون لها الأثر الكبير في حياة الأولاد. ومما يعين على هذه المهمة أن يتعلم الآباء والأمهات من خبرة الآخرين، ومن نتائج علوم النفس والتربية الاجتماع. ولعل هذا يدخل في قوله تعالى: (إن الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم).

ويهدف هذا الكتاب إلى وضع بعض هذه الخبرات والنتائج بين أيدي المربين من آباء وأمهات ليعينهم على مزيد من فهم أولادهم، وعلى مزيد من التبصر في أساليب التربية والتعامل لاستخراج أفضل ما عند هؤلاء من خير يعود عليهم أولاً، وعلى أسرهم ومجتمعهم بالخير والنماء والسعادة.

US$18.00
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100