Menuالكتاب
alkitab.com

Tawhid wa-al-Shahoud wa-al-Jadani التوحيد والشهود الوجداني

By: Qabbanji, Ahmed أحمد القبانجيShare

Language: Arabic

Softcover

التوحيد والشهود الوجداني : مراجعة نقدية لبراهين وجود الله وإثبات التوحيد والصفات الإلهية برؤية وجدانية هذا الكتاب سلسلة من المقالات العقائدية والكلامية تمثل قراءة من صميم التجربة الإسلامية التي بدأت تواجه أزمة فكرية من نوع جديد في الواقع الفكري والثقافي الذي تعيشه الدولة الإسلامية. تنطلق القراءة النقدية في هذه السلسلة العقائدية لتناول محتويات التراث الديني والفهم التقليدي لحقائق الإسلام والمعارف الدينية في واقع الإنسان المعاصر والسعي للعثور على إجابات مقنعة وحلول موضوعية لعلامات الاستفهام المتزايدة للجيل الجديد في مجتمعاتنا الإسلامية. الرؤية الدينية توظيف تلك الأصول في تطوير المشروع الإسلامي على مستوى التوفيق بين النصوص الدينية والواقع المتحرك للمجتمع الإسلامي والبشري بشكل عام.

'Al-Tawheed and the Emotional Witnesses: A Critical Review of the Existence of God and the Evidence of Monotheism and Divine Attributes in the Vision of the Consciousness' by Islamic scholar Ahmed Qabbanji, This book is a series of articles, reading from the heart of the Islamic experience. The articles address the religious heritage, the traditional understanding of the realities of Islam, and religious knowledge in contemporary life.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Qabbanji, Ahmed أحمد القبانجي
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 432 pp
Publisher:Intishar, 2012
Dimensions:14 x 21 cm
ISBN-13:9786144042359
Topic:Writings - Unity in Islam - Contemporary Thought
US$15.00
  Sale Price: US$11.25
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100