Menualkitab.com
الكتاب
 

Hadi fi Alfaz al-Amiya الهادي في الالفاظ العامية

By: Khatab, Abdul Fatah

Share

Language: Arabic

Softcover

The book shows assets of slang words, and their meanings, reviewing more than 5300 of the words back to the origin in speaking Arabic, Sumerian, Aramaic, Syriac, Turkish, Farsi, French, Italian, English and Hebrew, Latin, Greek, Coptic and Ethipian and Sanskrit. It highlights cross-cultural interactions that produced the words. An entertaining read.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 303 pp
Publisher: Arab Scientific Publishers, 2010
Product Dimensions: 17 x 24 cm
ISBN-13: 9789953878454
Topic: Popular Arabic language studies - slang words.

وصف المنتج

اللغة هي المُعبِّر الرئيسي عن الفكر البشري ومخزون عواطفه وحقائقه وتراثه وتاريخه وجذوره وأصوله. من هنا أهمية هذا الكتاب الذي يُبيّن بأن الكثير من الكلمات العامية ليست دخيلة على لغتنا العريقة وإنما أصلها اللغة العربية الفصيحة، ما عدا البعض منها الذي يمكن تصنيفه ضمن العامّي الفصيح.

كما يوضّح الكتاب أصول الكلمات العامّية ومعانيها، ويستعرض أكثر من 5300 لفظة تعود إلى الأصول والألفاظ العربية والسومريّة والآرامية السريانية والتركية والفارسية والفرنسية والإيطالية، والإنكليزية والعبرانية واللاتينية واليونانية والقبطية والحبشية والسنسكريتية (الهندية القديمة). مما يُبرز تواصل الحضارات وتلاقحها على امتداد السنين وتفاعلها المتواصل، بحيث انتجت ما وصل إلينا من تراث الشعوب، ولا تزال تتفاعل بشكل مستمر. يجمع «الهادي إلى الألفاظ العامية» بين الفائدة والمتعة، حيث يمكن تحويله إلى أداة معرفة ومعلومات وتسلية في الوقت نفسه، وفي عدّة مناسبات، بحيث يمكن تداوله بين أيدي أفراد العائلة والاصدقاء، والاستفادة منه، واستخدامه في التنافس حول «احزر أصل ومعنى الكلمة».

US$15.00
  Sale Price: US$12.75
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies