Menuالكتاب
alkitab.com

Rahina الرهينة

By: Nasrallah, Emily (1931-2018) إملي نصراللّهShare

Language: Arabic

Softcover

أين تبدأ علاقة الإنسان بمحيطه وأين تنتهي؟ بل أين تبدأ علاقة الإنسان بقدره وإلى أي بُعدٍ تصل؟ هذا بعضٌ من أسئلة تطرحها "الرهينة"، رواية إملي نصراللّه، محاولةً عبر الشخصيّات، والأحداث، والأسلوب البليغ، أن تسلّط أضواء جديدة على وضع المرأة، في مجتمع لا يزال يعتبرها مخلوقاً قاصراً يستدعي الوصاية. كما تمضي الكاتبة أبعد من الواقع الاجتماعي الملموس، فتشبك عملها الروائي بالوجود الإنساني، أسراره، وغايته، وذلك ببساطة وشفافية وشاعرية تضع عملها هذا بين روائع الأعمال الروائية في العصر الحديث. "الرهينة" علامة بارزة في مسيرة القصة العربية حاولت إملي نصراللّه من خلالها أن تُكسب الرواية العربية لوناً خاصاً من البعد النفسي والمنحى الفكري. لقد أرادت من الأدب أن يستشرف آفاقاً بين الواقع وسوابقه ولواحقه ليفهم الإنسان سرّ وجوده لا وجوده فحسب. رواية تختصر عصراً، وترسم واقعاً تاريخياً وإنسانياً.

'The Bondaged'. This novel by Emily Nasrallah tells the life story of a young woman, promised (bondaged) into marriage when still yet a child, to the village godfather by her poor peasant parents. Although not anymore in practice, the story is symbolic of the destiny of many women who are subjugated by social forces (parents or family, or social unwritten rules) to this or that despite their opposition.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Nasrallah, Emily (1931-2018) إملي نصراللّه
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 211 pp
Publisher:Naufal Books, Beirut
Dimensions:14 x 21 cm
ISBN:9953260117
ISBN-13:9786144388570
Topic:Arabic Fiction - Lebanon
US$13.95
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100