Menuالكتاب
alkitab.com
Pentonville Road طريق بنتونفيل
By: Yusuf, Samir سمير يوسفShare

Language: Arabic

Softcover

"طريق بنتونفيل" رواية تطمح إلى تصوير الإنسان المنقسم، على ذاته والذي يعتريه اكتئاب ثم هروب من الذات ليعود إليها لا مفرّ، من جديد. رواية تتداخل خيوطها رغم بساطة أحداثها التي مسرحها بلاد الإنكليز، ورغم بساطة شخصياتها الثانوية التي كانت جنسياتها عربية وبريطانية، ليس هناك حدث بالمعنى المعروف للرواية، إلا أن ما يسيرها انفعالات الشخصية المحورية التي تتعالى وتيرة تمثيلها في بعض الحالات الحياتية العادية لتخبو شيئاً فشيئاً منثنية إلى داخلها التي تتنازع فيه شخصيات تهرب كل واحدة منها من الأخرى لكن دون جدوى. حالات نفسية يبرزها الروائي من خلال سرديات تأخذ بالقارئ بعيداً إلى عالم التحليل النفسي.

A novel in the Arabic language by Lebanese author Samir Yusuf. An intriguing story. the novel depicts a divided person, suffering from depression, escaping from the self, then returning...it is driven by the emotion of the central character.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Yusuf, Samir سمير يوسف
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 135 pp
Publisher:AIRP, Beirut, 2005
Dimensions:15 x 22 cm
ISBN:9953366969
Topic:Arabic Fiction - Lebanon
US$8.95
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100