Menuالكتاب
alkitab.com
Layla wa al-Himar ليلي والحمار
By: Sharaf al-Din, Fatimah / Ill: Makhluf, TinaShare

Language: Arabic

Hardcover

على ليلى أن تؤدي مهمّة أوكلها بها جدّها، لكنّها تتغاضى عمّا نبّهها منه وهي في الطريق إلى بيت جدّتها مع الحمار. تقع ليلى في مأزق عليها مواجهته لوحدها.

Layla and the Donkey', children's story written in clear vocalized Arabic with great illustrations, by children's literature award winning writer Fatima Sharaf al-Din. Layla has a task to do for her grandfather. On the way to her grandmother's house with the donkey, she overlooks something grandfather told her to watch for. Now Layla will face him alone, will she be in trouble?

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Sharaf al-Din, Fatimah / Ill: Makhluf, Tina
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 23 pp
Publisher:Dar al-Saqi, Beirut, 2014
Dimensions:22 x 28 cm
ISBN-13:9786144257296
Topic:Children's Picture Storybook - Animals - Responsibility - Ages 5-8

وصف المنتج

مميزات الكتاب * فاز كتابها «أخواي مميزان» بجائزة أفضل كتاب للأطفال إخراجاً في معرض بيروت الدولي للكتاب 57. * ترجمت كتبها إلى أكثر من تسع لغات أوروبية وآسيوية أخرى. * حازت عام 2012 على جائزة «عربي 21» من مؤسسة الفكر العربي عن كتاب «حمار جدي». نبذة على ليلى أن تؤدي مهمّة أوكلها بها جدّها، لكنّها تتغاضى عمّا نبّهها منه وهي في الطريق إلى بيت جدّتها مع الحمار. تقع ليلى في مأزق عليها مواجهته لوحدها. فاطمة شرف الدين كاتبة متخصّصة بأدب الأطفال ومحرّرة ومترجمة. عملتْ لسنين عديدة في الولايات المتّحدة في مجال تربية الأطفال. تقدّم ورش عمل للأطفال عن الكتابة الإبداعية في أماكن مختلفة في لبنان، وورش عمل لكتّاب عرب. تينا مخلوف رسامة لبنانية خريجة الأكاديمية اللبنانية للفنون الجميلة (ALBA). قامت بتنفيذ مشاريع عديدة لدور نشر إقليمية ودولية كسابيس (SABIS)، بالإضافة إلى أعمال خاصة. يتنوع عملها من رسوم كتب للأطفال إلى التصميم والإعلام.
US$13.95
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100