Menuالكتاب
alkitab.com
Wahdani al-Wardani ورداني الوحداني
By: Tahir, Walid وليد طاهرShare

Language: Arabic

Hardcover

ورداني هو غراب رقيق لديه دكان جميل يبيع فيه الورد ولكنه يواجه صعوبات في البيع ويجلس وحيداً في دكانه كل يوم منتظراً الزبائن وتمرّ الأيام والشهور وحاله ليس على مايرام.. إلى أن يمر عليه أصدقاؤه ويعرض عليهم مشكلته في بيع الورد ومن خلال مناقشته مع الأصدقاء وكشفهم للأسباب من وجهة نظر كل صديق.. تتداعى الأفكار في رأس ورداني يفهم ويتفكر ويتعجب . بعد ليلة قضاها ورداني مفكراً متأملاً في حواره مع الأصدقاء .. يجد ورداني الوحداني الفكرة التي قد تكون هي حل مشكلته. الأحداث تدور في بلد خيالي بسيط يعيش فيه حيوانات مختلفة. تتعرض القصة لقيم الجمال وكيف أن ظروف أهل هذا البلد المعيشية قد تكون سبباً في عدم وصول الجمال للجميع .. وأنه لابد من حل واعٍ وعملي وبه روح المبادرة لعل هذا يكون مثل النافذه تعبر منه الارواح إلى رحابة الجمال والفن ورحيق الورود .

Wardani is a crow who sells roses in his beautiful shop. But sells are not happening and he sits alone in his shop, waiting for customers as days and months pass by. He is not okay, then his friends pass by and he tells them his problem, and they discuss reasons...and ideas are shared. Wardani thinks about it and finds an idea that may be a solution to his problem. This story is told through animals, and demonstrates two idioms: 'beauty is in the eye of the beholder' and 'variety is the spice of life' - that Wardani takes into account to market his flowers.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Tahir, Walid وليد طاهر
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 42 pp
Publisher:Hadaek Group, Beirut, 2017
Dimensions:24 x 24 cm
ISBN:OCLC:1048309587
ISBN-13:9786144391075
Topic:Arabic Picture Story - Selling - Pre-Teen
US$18.50
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100