Menualkitab.com
الكتاب
 

Funduq Mahrajane فندق مهرجان

By: Solé, Robert روبير سوليه

Share

Language: Arabic

Softcover

كان يا ما كان، ليس في قديم الزمان، مدينة وادعة تغفو على كتف شاطئ، وتَسَعُ أحلام سكّانها. في ناري الكوسموبوليتيّة، يعيش المسيحيّ والمسلم واليهوديّ بسلام، يشربون من النبع عينِه، ويتأمَّلون المغيب ذاته. صبيًّا، شهد الراوي عصر المدينة الذهبيّ الذي جسّده فندق مهرجان – قبلة ناري ولؤلؤتها – بإدارة اليهوديَّين حاييم ليفي-حنّور وزوجته الفاتنة نيسا. الزمن المخمليّ، قصص النزلاء و«حواديت» الموظَّفين، غموض العوالم الممنوعة خلف أسوار الطبقة الراقية، بريق لياليها... لكنّ الأمور لا تؤخذ بمظاهرها، في مدنٍ ملعونة بالأسماء والصفات والأصل والفصل. كان على ذلك البركان الخامد أن ينفجر ذات يوم. فنسيم البحر الذي كان يداعب ستائر مهرجان المذهَّبة سرعان ما استحال عاصفةً اقتلعت اليهوديّ ومن بعده الأرمنيّ والمسيحيّ، كما لَوَت رقبة كلّ عاشق تجرَّأ وتَبِع قلبه إلى داخل أسوار الفندق.

شهد الراوي كلّ ذلك، وبقيت أحلامه معلّقة بحبّة لؤلؤ صغيرة هي كلّ ما تبقّى لديه من جنَّته المفقودة. تلك التي لا تلبث أن تعود إليه وتعيده إليها كلّما ابتعد. تلك التي سيلحق كلّ خيط يقوده إليها. تلك التي ربّما كانت صرحًا من خيالٍ وهوى...


Translated to Arabic, 'Hôtel Mahrajane', by the French novelist and journalist Robert Solé (born in Egypt 1946). The Mahrajane Hotel is one of the jewels of Nari, a small Arabian port in the Mediterranean. In this cosmopolitan city, separated from the capital by a desert, everyone - Muslim, Christian or Jewish - finds his place....can this charming hotel withstand the political and religious upheavals that affect the region? It will undergo successive transformations, until the final fireworks...(translated from French Edition)

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:
Language: Arabic
Format: Softcover
Pages: 279 pp
Publisher: Hachette Antoine / Naufal, Beirut, 2017
Product Dimensions: 14.5 x 24 cm
ISBN: 9786144386088
ISBN-13: 9786144386088
Topic: Selected Translation - Novel - Egyptian/French
US$19.50
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies