Menuالكتاب
alkitab.com
Cherbr Ja'i شربر جائع
By: Barraj, Samar Mahfuz سَمر محفوظ برّاج / Ill: Hallaq, Sinan سِنان حلاّقShare

Language: Arabic

Softcover

"شربر" جائعٌ، لكنّ المشكلة ليست في عدم قدرته على التحكّم بشهيّته بل في اعتداءاته المتكرّرة والمتزايدة على أملاك الآخرين وعلى الطبيعة من جبالٍ وأنهرٍ وبحار. يزداد حجمه وجشعه من صفحةٍ إلى أخرى، فينزعج منه الناس ويفكّرون بالتخلّص منه. نصٌّ قصير، مجرّد جملة واحدة في الصفحة، مصطلحاته سهلة الفهم حتى بالنسبة للقرّاء في الأعمار المبكرة وفيه تكرارٌ وإيقاعٌ شاعريّ جذّاب. لكن لا تدعوا هذه البساطة تغشّكم، فالنص ينقل، بشكلٍ فنيّ وذكيّ، رسالة واضحة بعدم السماح للمعتدين بالتمادي، وبضرورة وضع حدٍّ للمفترين إن في حياتنا الخاصّة أو العامّة. فهي قصّة فعلًا "لكلّ الأعمار من ٥ إلى ١٠٥" كما هو مذكورٌ على الغلاف الخلفيّ للكتاب.

(from mersalmag.com issue 0 spring 2017 critique)


'Cherbr is Hungry', a story for all ages...the story develops with delightful text and illustrations. Sharbar is hungry, he eats and eats and his stomach becomes giant. But his greed has hurt others. This story shows hunger, greed, fear, bullying - and the child can learn from the story not to be silent in the face of injustices.

Shortlisted for Etisalat Award for Arabic children's Literature 2016 for best text, best illustration, best production, and best book.

select image to enlarge/scroll

Product Details
By:Barraj, Samar Mahfuz سَمر محفوظ برّاج / Ill: Hallaq, Sinan سِنان حلاّق
Language:Arabic
Format:Softcover
Pages: 26 pp
Publisher:Academia International, Beirut, 2016
Dimensions:26 x 26 cm
ISBN-13:9789953374994
Topic:Children's Arabic Story - Greed - Bully - Ages 5 to 105
US$9.50
Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-539-8100.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100