MENU alkitab.com
SHOP BY DEPARTMENT
MENU
 

Mawrid al-Hadeeth - A Modern Dictionary English-Arabic (SAVE 50%) المورد الحديث:قاموس انجليزي -عربي ح

By: Baalbaki, Munir / Dr. Ramzi Munir Ballbaki

Share

Mawrid al-Hadeeth - A Modern Dictionary English-Arabic (SAVE 50%) المورد الحديث:قاموس انجليزي -عربي ح
Item # 15342
US$74.95
  Sale Price: US$37.50
Language: English-Arabic
Hardcover

Al-Mawrid al-Hadeeth is the foremost English-Arabic dictionary, which has become a household name in the Arab world. It is a fully updated version of al-Mawrid, embracing thousands of new entries, new meanings of earlier vocabulary, and a host of idiomatic expressions. Famous for its precision of Arabic equivalents to English words, including scientific terms from various disciplines, Al-Mawrid al-Hadeeth continues to be the most authoritative and widely used English-Arabic dictionary.
NOW 50% OFF! This dictionary includes 25000 expressions, 3500 Colored boards and 600 subjects.

More Information

select image to enlarge/scroll

Details

By:
Language: English-Arabic
Format: Hardcover | 1532 pp
Publisher: Dar al-Ilm Lil-Malayin
Size: 18 x 25 x 7.5 cm
ISBN: 995363940X / 9789953639406
Topic: English-Arabic Dictionary
المورد الحديث 2014: معجم إنكليزي-عربي تأليف: منير بعلبكي ورمزي بعلبكي
  1. يوسّع مادة المورد من حيث عدد المداخل والمعاني والشروح لتستغرق موادّه (من دون ملحقات) نحواً من ألف واربعمائة صفحة تتضمن آلاف الكلمات والمداخل والمعاني الجديدة.
  2. يضيف ما استجدّ في السنوات الاخيرة من مصطلحات في شتى العلوم، ولا سيّما منها ما يتعلق بالاتصالات والالكترونيات وعلوم الكمبيوتر.
  3. يورد المفردات الجديدة التي ما تنفكّ الإنكليزية تشهد ولادتها على نحو موصول، علاوة على المعاني الجديدة لمواد لغوية مستخدمة أصلاً.
  4. يفرّع، في كثير من المواد، الكلمة الواحدة إلى عدة مداخل إظهاراً للفرق بين معانيها وأصولها الاشتقاقية.
  5. يحرص على أن يكون لكل معنى من معاني الكلمة مصطلح محدد يقترن به، متوسلاً بذلك شتى الأساليب التي تجيزها العربية من تعريب وترجمة واشتقاق ونحت.
  6. يزخر بالأمثلة الايضاحية المرافقة لكل مدلول من مدلولات الشرح ولفروع تلك المدلولات أيضاً.
  7. يعتمد مبدأ تقطيع المفردات الواقعة في المداخل على ما هو معتمد في المعجمات الإنكليزية الأساسية.
  8. يتضمن ملاحق لمشاهير الأعلام من شرقيين وغربيين، وكلما إنكليزية ذات أصل عربي، والمختصرات المعتمدة في الكتابة والطباعة العصريتين، والأفعال غير القياسية، فضلاً عن لوحات بلاستيكية شفّافة تشمل جسم الانسان.

نبذة تعريفية عن المؤلف "د. رمزي بعلبكي": د. رمزي بعلبكي هو أستاذ كرسي الدراسات العربية في الدائرة العربية في الجامعة الأميركية في بيروت. حصل على شهادتي البكالوريوس والماجستير في اللغة العربية وآدابها من الجامعة الأميركية في بيروت وعلى الدكتوراه في النحو العربي واللغات السامية المقارنة من كلية الدراسات الشرقية والأفريقية في جامعة لندن. وعمل أستاذاً زائراً في جامعات كامبردج وشيكاغو وجورجتاون. له كتب ومقالات كثيرة في النحو وفقه اللغة واللسانيات، وقد حاز على جائزة الملك فيصل العالمية للعام 2010 عن مجمل جهوده العلميّة وخاصة في دراسة تاريخ النحو العربي.

Biography about the author "Dr. Ramzi Baalbaki": Ramzi Baalbaki is currently the Jewett Professor of Arabic in the Department of Arabic, American University of Beirut. He earned his BA and MA in Arabic language and literature from AUB and completed his PhD in Arabic grammar and comparative semitics from the School of Oriental and African Studies at the University of London. Baalbaki has served as a visiting scholar at the Universities of Cambridge, Chicago, and Georgetown. He has published extensively on Arabic grammar, philology and linguistics. In 2010, he was awarded the King Faisal International Prize for his contribution, particularly in the study of the history of Arabic grammar.
US$74.95
  Sale Price: US$37.50
Back to Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-636-9300.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies