America's Source for Arabic Books | Serving Retail & Wholesale Since 1992

alkitab.com - Dar al-Kitab al-Arabi, usa
Retail Store Hours 10:30 AM - 7 PM (Pacific)
Except Thursday Noon-6 PM : Closed Sundays

Fikr al-Shi'i al-Mubkir الفكر الشيعي المبكر

By: Lalani, Arzina R. / Translator: Qasir, Sayf al-Din
Fikr al-Shi'i al-Mubkir  الفكر الشيعي المبكر
Language: Arabic
Softcover
Translated to Arabic, 'Early Shi'i Thought: The Teachings of Imam Muhammad al-Baqir'. Arzina R. Lalani explores al-Baqir's pivotal contributions to Islamic thought in its early formative period, contributions that were powerfully to affect developments in Shi'a law, theology, and religious practice. This study gives particular attention to al-Baqir's vital role in the formulation of the function and nature of the self.
Item # 41088
$10.00
الفكر الشيعي المبكر : تعاليم الإمام محمد الباقر

al-Fikr al-Shīʻī al-mubkir : taʻālīm al-Imām Muḥammad al-Bāqir

select image to enlarge/scroll

Details

By:
Language: Arabic
Format: Softcover | 214 pp
Publisher: Dar al-Saqi, London/Beirut, 2004 Arabic Edition
Size: 17 x 24 cm
ISBN: 1855167468 / 9781855167469
Topic: Islam - Shi'ah Doctrines - Imam Muhammad al-Baqir

More About This Item

الإمام محمد الباقر أحد أكثر العلماء المسلمين علماً ومعرفةً في عصره، وأدّى دوراً بارزاً في تاريخ الإسلام القديم. فهو قائد وعالم كلام على المستوى العالمي، ومثّل مرجعاً في تفسير القرآن وأحاديث النبي وكل ما يتعلق بشعائر الإسلام وطقوسه وأعرافه.

اعتمدت د. الرزينة لالاني على مصادر شيعية موسّعة، منشورة وغير منشورة، بهدف كشف النقاب عن مساهمات الباقر البالغة الأهمية في الفكر الإسلامي في طور ولادته، والتي كان لها تأثير كبير في تطوير الشريعة والفقه والشعائر الشيعية. وتولي هذه الدراسة أهمية خاصة لدور الباقر الأساسي في صياغة مفهوم الإمامة نفسها وغايتها.

تقدم لالاني للمرة الأولى في عملها هذا، وصفاً منهجياً لسيرة حياة هذا العالم البارز في القرن الثامن، وتسلط الضوء على حقبته العلمية كما تشرح تعاليمه. ويحمل هذا الكتاب بين طيّاته فائدة جمّة لطلاب الشريعة الإسلامية والتاريخ والفقه الإسلاميين، ومنفعة كبيرة لأتباع الطائفة الشيعية المعاصرة على اختلاف معتقداتها.

حاز كتاب "الفكر الشيعي المبكر" جائزة أدبية رفيعة المستوى في إيران، كأحد أكثر كتب العام تميّزاً.

د. الرزينة لالاني،عضوة وباحثة في معهد الدراسات الإسماعيلية، ومتخصّصة في الشؤون العربية وحائزة شهادة الدكتوراه في العلوم الإسلامية من جامعة أدنبرغ. حاضرت في أدب الحديث في كلية الدراسات الشرقية، في جامعة كامبريدج، وعملت مستشارة باللغة العربية في جامعة دومونفور، كما حاضرت لسنوات عديدة في معهد الدراسات الإسماعيلية، حول موضوع الدراسات الشيعية القديمة.

Imam Muhammad al-Baqir was one of the most erudite Muslims of his age and played a significant role in the history of early Islam. At once a versatile leader and scholar, he was also an authority on the exegesis of the Qur'an, the traditions of the Prophet, and all matters relating to the rites, rituals, and practice of Islam. Using hitherto largely ignored Shi'i sources, Arzina R. Lalani explores al-Baqir's pivotal contributions to Islamic thought in its early formative period, contributions that were powerfully to affect developments in Shi'a law, theology, and religious practice. This study gives particular attention to al-Baqir's vital role in the formulation of the function and nature of the self.
$10.00

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@alkitab.com
Or call: 888-88kitab Local: 714-636-9300.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies

Back to Top