America's Source for Arabic Books | California Location~Global Delivery| Serving Retail & Wholesale Since 1992

alkitab.com - Dar al-Kitab al-Arabi, usa

Divergent: Insurgent  المتمردة إنسورجنت

Divergent: Insurgent المتمردة إنسورجنت

By:
Language: Arabic

Softcover

Translated to Arabic from the Divergent Series by Veronica Roth. One choice can transform you—or it can destroy you. But every choice has consequences, and as unrest surges in the factions all around her, Tris Prior must continue trying to save those she loves—and herself—while grappling with haunting questions of grief and forgiveness, identity and loyalty, politics and love.

See more details below

Item # 40126
$20.00

Overview

Arabic Edition

An intoxicating thrill ride of a story, rich with hallmark twists, heartbreaks, romance, and powerful insights about human nature.

select image to enlarge/scroll

Details

By:
Language: Arabic
Format: Softcover | 352 pp
Publisher: ASP, Beirut, 2015
Size: 17 x 24 cm
ISBN: 9786140114241
Topic: Young Adult Fiction - Adventure/Thriller

More About This Item


من شأن خيار واحد أن يغير حياتك أو يدمّر مستقبلك. لكن، لكلّ خيار عواقب، ومع تصاعد الاضطرابات بين مختلف الجماعات، تجد تريس برايور نفسها مضطرّة إلى الاستمرار في محاولة إنقاذ أحبائها ونفسها، بينما تتصارع مع أسئلة مؤرقة عن الحزن والغفران، والهوية والولاء، والسياسة والحبّ.

كان ينبغي أن تختتم تريس فترة تلقينها بالاحتفال بفوزها مع الجماعة التي اختارتها. لكن، عوضاً عن ذلك انتهى يومها بأهوال ستدفع حياتها إلى الأبد. فقد بدأ شبح الحرب يلوح الآن في الأفق مع نموّ الصراع بين الجماعات وأيديولوجياتها. وفي الحروب، لا بدّ من اختيار فريق، وظهور أسرار، لتصبح الخيارات لا رجعة فيها، وأكثر قوّة من ذي قبل. تريس - التي لم تغيّرها قراراتها فحسب، بل إحساسها بالحزن والذنب اللذين لم يفارقاها، فضلاً عن اكتشافاتها الجذرية، وعلاقاتها المتقلّبة - كان لا بدّ لها أن تعيش جموحها بكلّ معانيه، مهما كلّفها ذلك.

بدأت فيرونيكا روث بكتابة ثلاثية «الجامحة» وهي لا تزال طالبة جامعية في جامعة نورث وسترن. وهي الآن كاتبة متفرغة. السيدة روث وزوجها يسمّيان شيكاغو بيتهما. ورواية «المتمردة» هي الجزء الثاني من هذه الثلاثية وقد تحولت إلى فيلم سينمائي يبدأ عرضه في الصالات في ربيع العام 2015.


Tris's initiation day should have been marked by celebration and victory with her chosen faction; instead, the day ended with unspeakable horrors. War now looms as conflict between the factions and their ideologies grows. And in times of war, sides must be chosen, secrets will emerge, and choices will become even more irrevocable—and even more powerful. Transformed by her own decisions but also by haunting grief and guilt, radical new discoveries, and shifting relationships, Tris must fully embrace her Divergence, even if she does not know what she may lose by doing so.

$20.00

Can't find what you need? Have questions?
Call us toll Free: 888-88kitab Local: 714-636-9300.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies